۱۸ کشته در نتیجه گلوله باران شهرهای مرزی ترکیه

رئیس جمهور ترکیه از کشته و زخمی شدن ۱۶۵ نفر بر اثر گلوله باران شهرهای مرزی ترکیه توسط نیروهای کرد خبر داد.

18 کشته در نتیجه گلوله باران شهرهای مرزی ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که هجده نفر بر اثر گلوله باران شهرهای مرزی ترکیه توسط نیروهای کرد حاضر در سوریه کشته و 147 نفر زخمی شدند.

اردوغان در کانال تلویزیونی NTV اعلام کرد: "تعداد کل تروریست‌هایی که در جریان عملیات چشمه صلح از جریان تروریستی خارج شدند 490 نفر است که از این تعداد 440 نفر کشته شدند. شهرهای مرزی ترکیه 652 بار مورد اصابت خمپاره از خاک سوریه قرار گرفت. بر اثر گلوله باران شهرهای ما توسط تروریست‌ها 18 غیرنظامی جان باختند و 147 نفر زخمی شدند."

به گفته رئیس جمهور ترکیه، در جریان این عملیات دو سرباز ترک و 16 "مبارز ارتش ملی سوریه" کشته شدند. وی افزود: در طول این عملیات، نیروهای ترکیه کنترل شهر راس العین را به دست گرفتند و تل ابیض را محاصره کردند. اردوغان تصریح کرد که هدف از این عملیات ایجاد منطقه امنیتی در عمق 30-35 کیلومتری خاک سوریه و در امتداد مرز با ترکیه است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان