کردها: ۱۱ نفر در حمله هوایی ترکیه به یک کاروان کشته شدند

در ادامه حملات هوایی ارتش ترکیه به یک اتوبوس با مسافران کردهای سوریه، ۱۱ غیر نظامی کشته شدند.

کردها: 11 نفر در حمله هوایی ترکیه به یک کاروان کشته شدند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری کردی ANHA ، در حمله هوایی ترکیه به یک کاروان حامل غیرنظامیان، حداقل 11 غیرنظامی کشته و 74 نفر زخمی شدند. 

براساس گزارش این آژانس کرد زبان، خبرنگار این خبرگزاری  نیز در اثر حمله هوایی فوق درگذشت. علاوه بر این ، سه روزنامه نگار دیگر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، سرویس مطبوعاتی گروه های اعراب و کردها "نیروهای دموکراتیک سوریه" گزارش داد که این کاروان در حال حرکت به سمت شهر راس العین در شمال کشور سوریه است.

گفتنی است، رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان در 9 اکتبر از آغاز عملیات "چشمه صلح" در شمال سوریه علیه حزب کارگران کردستان و گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) خبر داد. هواپیمای نیروی هوایی ترکیه در همان روز به شهر راس العین و تعدادی دیگر از شهرهای سوریه در مرز این کشور حمله کرد. سپس نیروهای ترک، عملیات زمینی خود را آغاز نمودند. روز شنبه ، وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که ارتش ترکیه و مخالفان مسلح سوریه کنترل راس العین را به دست گرفتند و از سوی دیگر کنترل شهر تل ابیض را در دست گرفتند.

اردوغان در توئیتی در خصوص این حمله نوشت: عملیات" چشمه صلح " توسط نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه حزب کارگران کردستان و داعش در شمال سوریه آغاز شد. اهداف ما نابود کردن کریدور تروریستی است که آنها در تلاش هستند تا در مرزهای جنوبی ما ایجاد کنند و همچنین به ارمغان آوردن صلح و آرامش برای منطقه است.

مقامات سوری، سیاست اشغال ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان