رییس شورای اسلامی استان تهران:

امروز در بیان اهمیت و ضرورت سلامت روان دشواری کمتری داریم

رییس شورای اسلامی استان تهران گفت: نسبت به دهه‌های گذشته امروز در بیان اهمیت و ضرورت سلامت روان دشواری کمتری داریم.

به گزارش ایسنا، الهام فخاری در بیست و یکمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی استان تهران بیان کرد: سلامت روان یکی از مهمترین ابعاد حوزه سلامت برای افراد، به عنوان شخص و برای جامعه به عنوان سلامت اجتماعی تلقی می‌شود و اگر به هنگام به موضوعات و مسائل حوزه سلامت روان توجه نکنیم و به عنوان یکی از موضوعات کار شهری به آن توجه نشود، نمی‌توان انتظار داشت که رسیدگی به مسائل اجتماعی و سلامت اجتماعی را توجیه کرد.

وی افزود: خوشبختانه نسبت به دهه‌های گذشته امروز در بیان اهمیت و ضرورت سلامت روان دشواری کمتری داریم. دستگاه‌های مختلف از قوه قضاییه تا قوه مقننه به اهمیت موضوع سلامت روان آگاهی بیشتری دارند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نهاد شورا در عالی ترین سطح شورای عالی استان‌ها تا شوراهای پایه نسبت به سلامت روان امروز حساس‌تر هستند. در شورای شهر تهران به عنوان شورای پایه تلاش ما این بود که برای اولین بار در احکام برنامه سوم محور سلامت روان را در بودجه سال 97 تسریع کردیم.

رییس شورای اسلامی استان تهران ادامه داد: در استان تهران از این سرمایه بزرگ برخوردار هستیم که مقر نهاد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در تهران قرار دارد.

فخاری گفت: با روندی که طی شد توانستیم در نظام شورایی در قالب تفاهم نامه توافق کاری را تنظیم کنیم و در نهاد شورا پیش ببریم که محورهای آن توجه به سلامت روان و تسریع نوع همکاری‌ها است. در ساختار اجرایی در شهرداری تهران نیز پیش‌نویس همکاری بین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و شهرداری تهران تنظیم شده است که امید است بتوان آن را در هفته سلامت روان پیگیری کنیم.

وی افزود: این موضوع می‌تواند الگویی برای همه شهرستان‌های استان باشد. همکاران در شوراهای پایه خود آن را به صورت توافق یا مدل قرارداد همکاری در شهرداری‌هایی که مرتبط با حوزه‌های شهرستانی آنهاست، تثبیت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان