معرفی موزه استانبول مدرن، اولین موزه هنر معاصر ترکیه

استانبول مقصد بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به سفر است. کارهایی که در استانبول می توان انجام داد، پایانی ندارد

معرفی موزه استانبول مدرن، اولین موزه هنر معاصر ترکیه

استانبول مقصد بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به سفر است. کارهایی که در استانبول می توان انجام داد، پایانی ندارد. از گشت و گذار در محله های قدیمی استانبول گرفته تا بازدید از موزه های تاریخی و معاصر و چشیدن غذاهای لذیذ، گزینه های زیادی پیش رو برای انتخاب دارید. در این میان موزه ای را برای شما خوانندگان مجله الی گشت انتخاب کرده ایم که اولین موزه هنر معاصر ترکیه محسوب میشود: موزه استانبول مدرن (İstanbul Modern). در ادامه مطلب شما را با بخشهای مختلف این موزه آشنا کرده و در مورد برنامه های موجود در موزه با خبر می کنیم. اگر مایل هستید تا از این موزه بازدید کنید و آماده ی برنامه ریزی جهت سفر خود به استانبول هستید، تور استانبول الی گشت را از دست ندهید. همچنین میتوانید مطلب مربوط به راهنمای سفر استانبول را در مجله الی گشت مطالعه بفرمایید. با ما همراه باشید.

نمای بیرون موزه استانبول مدرن

تاریخچه موزه استانبول مدرن (İstanbul Modern)

موزه استانبول مدرن (İstanbul Modern) سال 2004 با هدف آشنایی و گسترش فرهنگ و هنر کشور ترکیه در سطح ملی و بین المللی ایجاد شد و اولین موزه ی هنر معاصر این کشور به حساب می آید. این مجموعه با جمع آوری آثار هنری معاصر هنرمندان مختلف داخل و خارج کشور آن ها را برای نمایش علاقه مندان و هنر دوستان قرار می دهد.

موزه استانبول مدرن هم اکنون در محله بی اغلو (Beyoğlu) استانبول قرار دارد ولی در آینده ای نزدیک به ساختمان جدید خود در کاراکوی (Karaköy) استانبول نقل مکان خواهد کرد. اگر مایل هستید تا در مورد محله های قدیمی استانبول اطلاعات بیشتری کسب کنید مطلب مربوط به آن را در مجله الی گشت مطالعه بفرمایید.

موزه از بخش های مختلفی چون گالری (عکس و تابلو)، سینما، رستوران، فروشگاه و کتابخانه تشکیل شده است. هر سال رویداد های فرهنگی و هنری بسیاری در این مکان برگزار می شود. همچنین مقامات بالا رتبه تحصیلی کشور برنامه های آموزشی مهمی را برای دانش آموزان مدارس سرتاسر کشور جهت بازدید از موزه در نظر گرفته اند.

موزه استانبول مدرن مکانی برای تماشای هنرهای معاصرکتابخانه موزه با بیش از 11 هزار کتاب در باب هنر معاصر

موزه استانبول مدرن (İstanbul Modern) منابع مهمی در زمینه هنر زیبا و معاصر در اختیار محققان قرار می دهد. کتابخانه موزه به طور مرتب در حال گسترش است و هم اکنون با بیش از 11 هزار نسخه کتاب به زبان ترکی و خارجی از مجموعه های بزرگ کتابداری کشور محسوب می شود. کتابخانه از طریق همکاری و رد و بدل کتاب، مجلات و کاتالوگ با اشخاص، گالری ها و موزه های هنری داخل و خارج از کشور لیست کتابخانه خود را توسعه می بخشد.

بیشترین تمرکز کتابخانه به شرح زیر می باشد:

  • تاریخ هنر معاصر
  • معماری
  • سینما
  • عکاسی
  • موزه داری و مدیریت هنری
  • هنرهای تجسمی
  • ویدئو، رسانه جدید، هنرهای نمایشی

کتابخانه موزه

پخش فیلم های مستقل در سالن ویژه موزه استانبول مدرن

موزه استانبول مدرن برنامه های متنوعی در سالن سینما خود در نظر گرفته است. این موزه هر ماه یک یا دو فیلم مستقل با همکاری فیلم سازان ترک و جهان پخش می کند. اکران فیلم روز های شنبه، یک شنبه و پنج شنبه صورت می گیرد. همچنین با فستیوال ها و موسسه های فرهنگی کشور های مختلف برای نمایش در سینمای آن ها همکاری می کند.

سینمای موزه در برنامه «دیداری با کارگردانان»، هر ماه از فیلم سازان معاصر ترک دعوت به عمل می آورد تا با اکران سری کامل فیلم های خود، به گفتگو درباره ی هویت بصری و ایده های خلاقانه فیلم بپردازند.

همچنین در برنامه «ما هم هستیم!» بهترین های حوزه ی بازیگری، تهیه کنندگی و کارگردانی گرد هم آمده و در مورد هنر و فرهنگ معاصر کشور در حضور مخاطبان خود صحبت می کنند.

در رویدادی دیگر، این سینما بر روی آثار یک کارگردان خارجی پیشگام در سطح جهان تمرکز کرده و فیلم های ساخته شده توسط وی را اکران می کند و آن ها را مورد نقد و بررسی قرار می دهند.

هر سال در ماه ژانویه برنامه «فیلم های خارجی اسکار»، منتخبی از فیلم های خارجی نامزد اسکار آن سال را به نمایش عموم در می آورند.

لطفا توجه داشته باشید که برای حضور در اکران فیلم، باید بلیت خود را از درب ورودی موزه خریداری کنید. به دلیل ظرفیت صندلی های موجود در سینما، تعداد محدودی بلیط برای هر سانس ارائه می شود. بلیت ها فقط در روز اکران ارائه شده و صرفا مختص یک فیلم هستند. هزینه بلیت ورود به سینما 20 لیر ترکیه می باشد.

لطفاً حداقل 5 دقیقه قبل از شروع نمایش، به جایگاه صندلی های خود بیایید. در صورت تاخیر صندلی های خالی برای بازدید کنندگان منتظر در صف داده خواهد شد.

سنما موزه استانبول مدرن

اطلاعات مورد نیاز پیش از بازدید از موزه

موزه استانبول مدرن (İstanbul Modern) روزهای دوشنبه تعطیل است. روز ها و ساعات بازدید از موزه به شرح زیر می باشد.

  • سه شنبه، چهار شنبه، جمعه و شنبه از ساعت 10 صبح الی 6 عصر
  • پنچ شنبه ها از ساعت 10 صبح الی 8 شب
  • یکشنبه ها از ساعت 11 صبح الی 6 عصر

هزینه بلیط به صورت زیر اعلام شده است.

هزینه بلیط گردشگران خارجی:

  • بهای آزاد: 72 لیر ترکیه
  • دانش آموزان، بازنشستگان و افراد بالای 65 سال: 54 لیر ترکیه
  • گروه های 10 نفر به بالا: 54 لیر ترکیه

هزینه بلیط گردشگران داخلی:

  • بهای آزاد: 32 لیر ترکیه
  • دانش آموزان، دبیران، بازنشستگان و افراد بالای 65 سال: 18 لیر ترکیه
  • گروه های 10 نفر به بالا: 25 لیر ترکیه

روزهای پنج شنبه هزینه بلیط برای گردشگران خارجی مجانی است. روزهای سه شنبه موزه به منظور گسترش فرهنگ و آشنایی بیشتر جوانان 18 الی 25 سال با هنر معاصر بدون دریافت هزینه آماده ی میزبانی می باشد. گردشگران جوان داخلی و خارجی می توانند بین ساعات 14 الی 16 از موزه بازدید کنند.

اگر قصد دارید به همراه خانواده از موزه دیدن کنید، امکان رزرو مجموعه برای شما وجود دارد.

جهت ارتباط و اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی موزه مراجعه کنید.

داخل موزه

آدرس موزه استانبول مدرن (İstanbul Modern)

دسترسی به موزه آسان است. از وسایل نقلیه عمومی و همچنین ماشین شخصی می توانید استفاده کنید. در صورت استفاده از مترو، نزدیک ترین ایستگاه به موزه، شیش خانه (Şişhane) و فاصله آن تا موزه با پای پیاده 5 دقیقه است.

آدرس موزه استانبول مدرن:

Asmalımescit Mahallesi Meşrutiyet Caddesi, No: 99 34430, Beyoğlu İstanbul

شماره تماس موزه استانبول مدرن:

+902123347300

آدرس ایمیل استانبول مدرن:

[email protected]

رستوران موزه

ما در مجله الی گشت باور داریم که شما می توانید سفر خود را با بازدید از موزه مدرن استانبول به یک سفر هیجان انگیز تبدیل کنید. در صورت تمایل به بازدید از این موزه، می توانید بلیط هواپیما استانبول و همچنین هتل استانبول خود را از الی گشت تهیه کنید. برای شما سفر خوشی را آرزو می کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان