مانچینی پس از ثبت رکورد در تیم ملی ایتالیا: ترجیح می‌دهم قهرمان جام جهانی شوم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا در شب پیروزی خارج از خانه شاگردانش در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰ به یک رکورد هم دست پیدا کرد.

مانچینی پس از ثبت رکورد در تیم ملی ایتالیا: ترجیح می‌دهم قهرمان جام جهانی شوم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ایتالیا شب گذشته (سه‌شنبه) هشتمین بازی متوالی‌اش در گروه J مرحله انتخابی یورو 2020 را در خانه لیختن‌اشتاین با نتیجه 5 بر صفر برد تا با 24 امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند. این در حالی است که آتزوری در بازی قبلی خود صعودش به مرحله نهایی را قطعی کرده بود. در این میان یک رکورد هم برای روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا، به ثبت رسید که آن برابر شدن با ویتوریو پوتزو، سرمربی اسبق آتزوری برای کسب 9 پیروزی متوالی بود. حالا مانچینی این فرصت را دارد که با کسب پیروزی در دو بازی باقیمانده‌اش در مرحله انتخابی یورو 2020، به تنها رکورددار کسب پیروزی متوالی در تاریخ آتزوری تبدیل شود.

رکوردی که پوتزو برای ثبت 9 پیروزی متوالی‌اش به ثبت رساند از ماه می سال 1938 شروع شد و تا ماه مارس سال 1939 ادامه داشت و مردان او در این فاصله رقبایی مانند تیم‌های ملی فوتبال بلژیک، یوگسلاوی، نروژ، فرانسه، برزیل، مجارستان، سوئیس، فرانسه (برای بار دوم) و آلمان را شکست دادند. او دو بار هم با تیم ملی ایتالیا قهرمان جام جهانی شد.

روبرتو مانچینی هم 9 برد متوالی‌اش را به ترتیب مقابل آمریکا، فنلاند، لیختن‌اشتاین، یونان، بوسنی و هرزگوین، ارمنستان، فنلاند، یونان و لیختن‌اشتاین کسب کرد. در این بازی‌ها آتزوری 25 گل زده و تنها 3 گل خورده است.

با این حال روبرتو مانچینی پس از بازی تیمش مقابل لیختن‌اشتاین گفت ترجیح می‌دهد که به رکورد قهرمانی‌های پوتزو در جام جهانی برسد.

 

او به شبکه رای‌اسپورت ایتالیا گفت: با توجه به تغییرات فراوانی که در ترکیب تیم‌مان داشتیم، طبیعی بود که تیم ثبات لازم را نداشته باشد. نکات مثبتی در بازی‌مان وجود داشت. یکسری چیزهای دیگر هم بود که لازم است بهتر شوند اما مهمترین مسئله این بود که این بازیکنان قبل از این آنقدرها برای بازی در کنار هم فرصت نداشتند.

مانچینی برای این بازی 10 بازیکن جدید متفاوت را نسبت به ترکیب بازی قبلی تیمش مقابل یونان در روز شنبه به میدان فرستاد. یکی از آنها استفان الشعراوی بود که در اولین بازی ملی‌اش پس از رفتن به تیم شانگهای شنهوای چین گلزنی کرد. جووانی دی‌لورنزو مدافع کنای ناپولی هم بازیکن دیگری بود که در اولین بازی ملی‌‌اش پاس گل داد.

مانچینی افزود: اگر الشعراوی و دی‌لورنزو اینجا هستند، به خاطر این است که من به توانایی‌های‌شان ایمان دارم. وقتی ما به ماه ژوئن برسیم، تعداد بازیکنان بااستعدادی که می‌توانند برای تیم ملی بازی کنند، زیاد خواهد شد و به همین دلیل طبیعی است که بعضی از آنها مجبور شوند در خانه بمانند. ببینیم چه می‌شود.

سرمربی تیم ملی ایتالیا در پایان درباره رکوردش هم گفت: رسیدن به رکورد پوتزو برای کسب بردهای متوالی خوب است اما من ترجیح می‌دهم که رکورد او برای قهرمانی در دو جام جهانی را تکرار کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان