تم سیاه و سفید شهرهای کشور عاملی برای افسردگی!

این روزها علاوه بر مشکلات اقتصادی، ایرانی‌ها از مشکل دیگری چون رشد افسردگی رنج می‌برند.

تم سیاه و سفید شهرهای کشور عاملی برای افسردگی!

این افسردگی ریشه‌های مختلفی دارد، ولی اگر نگاهی به نمای شهرها بیاندازیم، شاهد شهرهایی با تم رنگی تیره "سیاه" در پوشش مردم و رنگ سفید خودروها هستیم و این ترکیب رنگ خود به نوعی یک عامل افسردگی در بین مردم نمود یافته است.

این منظره سیاه و سفید طوریست که شهرهای مختلف کشور بیشتر به شهر ارواح شباهت یافته ارواحی سفیدرنگ در فضایی تاریک که ترس را در دل مردم ایجاد می‌کند.

در این بین، تولید خودرو به عنوان یکی از این دلایل مطرح است که عمدتا مبتنی بر 2 رنگ سفید و سیاه در حال تولید و عرضه توسط خودروسازان وطنی است و با توجه به اینکه بیشترین تولید خودرو در ایران، پراید بوده و این خودرو عموما با رنگ سفید تولید می‌شود و از طرفی به علت آمار بالای تصادف و ارزان و راحت‌تر بودن تعمیر خودروهای سفیدرنگ، این رنگ بیشترین آمار را شامل می‌شود.

آخرین آمار حاکیست تنها ١٥‌درصد خودروهای ایران رنگی هستند و حدود ٨٥‌درصد مشتریان ایرانی ترجیح می‌دهند که خودروی سیاه و سفید داشته باشند. (روزنامه شهروند-مرداد97)

ای کاش خودروسازانی که علاوه بر تولید خودروهای بی‌کیفیت و فروش آنها به قیمت گزاف، هر سال بخشی از رنگ‌های شاد را از چرخه تولید حذف کرده و اکنون امکان خرید خودروی رنگی بسیار سخت و گاهی غیرممکن شده، تغییر رویه داده و رنگ‌های متنوع را به خط تولید خود اضافه کنند.

مهم نیست روانشناسی، تاثیر این 2 رنگ را در افسردگی یا روحیه انسان تایید کند یا نکند ولی بدیهی است که چرایی نبود رنگ‌های شاد در تولید خودروها و یا پوشش مردم باید مشخص شود و تولیدکنندگان باید برای تغییر رویه تولید به استفاده از رنگ‌های متنوع اهتمام بورزند اتفاقی که می‌تواند در بهبود روحیه مردم تاثیر بگذارد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان