نقشه کاداستر برای ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی البرز تهیه شد

ایرنا نوشت: معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت که برای بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی و مراتع این استان طبق ضوابط فنی و رقومی نقشه کاداستر تهیه شد.

نقشه کاداستر برای 30 هزار هکتار از اراضی ملی البرز تهیه شد

عبدالرضا ابراهیمی با بیان اینکه استان البرز دارای 434 هزار هکتار اراضی ملی است، افزود: تاکنون حدود 100 هزار هکتار از نقشه‌های آنالوگ اراضی ملی در سامانه کاداستر درج شده است.
«محدوده‌بندی یا حدنگاری یا کاداستر، فهرست نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
کاداستر منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است».
«رقومی سازی دستورالعمل و فرایند تهیه نقشه‌های کاداستر است».
ابراهیمی اظهار داشت: تاکنون نیمی از این نقشه‌ها منجر به صدور سند تک برگی به  نام دولت شده و مابقی نقشه‌ها در سازمان ثبت و اسناد در حال تهیه اسناد تک برگی می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش تثبیت حاکمت دولت بر اراضی ملی می‌باشد، گفت: تا سال‌های اخیر سندهای مالکیت به صورت دفترچه ای صادر میشد که اکنون این سندهای مالکیت به صورت تک برگی صادر می‌شود.
ایجاد 17 کیلومتر کمربند حفاظتی اراضی ملی
وی اظهار داشت: همچنین در 6 ماهه اول سال جاری 17 کیلومتر کمربند حفاظتی برای اراضی ملی این استان ایجاد شده است.
معاون حفاظت امور اراضی منابع طبیعی و ‌آبخیزداری استان البرز یادآور شد که کمربند حفاظتی به منظور حفاظت از حقوق بیت المال و جلوگیری از تعرض به اراضی ملی ایجاد می‌شود.
وی اضافه کرد که تاکنون 110 کیلومتر کمربند حفاظتی با نصب بنچ مارک در استان انجام شده است.
ابراهیمی در خصوص عملیات کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، گفت: در مدت 6 ماهه سال جاری در 157 هزار هکتار پایش آفات و امراض نباتی در اراضی ملی انجام شده که در 723 هکتار آن منجر به عملیات کنترل آفات شده است.
وی افزود: این عملیات برای آفاتی همچون ملخ البرزی، ‌ملخ گورخری، موش تاغزار و موریانه انجام شده است.
استان البرز دارای 434 هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی  است که 370 هزار هکتار آن را مراتع تشکیل میدهند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان