در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پاسخ بهارستان نشین‌ها به مخالفان لایحه قانون تجارت/ پورمختار: مخالفان لایحه را به درستی مطالعه نکرده‌اند

پاسخ بهارستان نشین‌ها به مخالفان لایحه قانون تجارت/ پورمختار: مخالفان لایحه را به درستی مطالعه نکرده‌اند

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: افرادی که به لایحه قانون تجارت واکنش منفی نشان می‌دهند، آن را به درستی مطالعه نکرده‌اند.

پاسخ بهارستان نشین‌ها به مخالفان لایحه قانون تجارت/ پورمختار: مخالفان لایحه را به درستی مطالعه نکرده‌اندمحمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لایحه قانون تجارت، اظهار کرد: این لایحه برای به روز کردن مقررات حاکم بر تجارت و بازرگانی تدوین شده است.

وی با اشاره به صحبت منتقدان این لایحه، بیان کرد: افرادی که نسبت به این لایحه شکایت‌هایی دارند، آن را به درستی نخوانده‌اند و به نکات ریزی که در آن وجود دارد پی نبرده‌اند.

پورمختار تصریح کرد: قانون قبلی تجارت سال‌ها پیش به تصویب رسیده بود و بسیاری از تجار و بازرگانان به آن عادت کرده بودند، به همین دلیل نسبت به لایحه قانون جدید تجارت واکنش‌های منفی نشان می‌دهند.


بیشتر بخوانید: لایحه تجارت راه نفوذ اطلاعات تجار به کشور‌های بیگانه


عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: این تجار فکر می‌کنند که لایحه جدید مانع کسب و کار آن‌ها می‌شود، اما این لایحه قرار نیست که این کار را انجام دهد، بلکه با رویکرد مناسب و به روز  خود می‌خواهد به مسائل و چالش‌های جدیدی که در روابط تجاری به وجود می‌آید پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه این لایحه سبب به روزرسانی قانون تجارت شده است، گفت: به کمک این لایحه می‌توان ادبیات جدیدی وارد حقوق کرد و بازرگانی را به شیوه نوینی انجام داد.

پورمختار تصریح کرد: تا هنگامی که تمام تجار و بازرگانان به این قانون عادت نکنند، روند آن  برایشان ممکن است سخت و زمان‌بر باشد، اما با مطالعه آن می‌توان متوجه شد که این لایحه به کسب و کار بازرگانی و تجاری کمک می‌کند و به واسطه آن می‌توان شاهد تحولات جدی و جدیدی بود.

لایحه جدید قانون تجارت چیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان