انصارالله: گزارش نماینده ویژه سازمان ملل درباره یمن صوری بود

تهران-ایرنا- دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن پنجشنبه شب گزارش "مارتین گریفیث" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور را صوری دانست.

انصارالله: گزارش نماینده ویژه سازمان ملل درباره یمن صوری بود

یاسر الحوری در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان تصریح کرد: ما شاهد پراکندگی در نظرات گریفیث بودیم که دلیل آن ناشی از مواضع سست کشورهای متجاوز در قبال طرح ابتکاری و شجاعانه ماست.

گریفیث شامگاه پنجشنبه از طرح صلح انصارالله برای توقف عملیات نظامی به عربستان و اقدام داوطلبانه برای آزاد کردن 290 نفر از بازداشت شدگان در صنعا؛ پایتخت یمن استقبال کرد.

با وجود آن که 29 شهریور 98 "مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن طرح ابتکاری صلح برای توقف درگیری‌ها ارائه و اعلام کرد، ارتش یمن حمله پهپادی و موشکی به عربستان را مشروط به آن که ائتلاف سعودی به حملات خود به یمن پایان دهد، متوقف می‌کند، اما ائتلاف تاکنون هیچ اقدام عملی در این باره انجام نداده است.

الحوری در خصوص ادعای دولت مستعفی و فراری یمن برای اجازه به کشتی های سوخت رسانی به بندر الحدیده گفت: تنها به یک کشتی حامل مواد سوختی اجازه داده شده است که وارد بندر الحدیده (غرب یمن) شود، اما این کشتی نمی تواند نیازهای یک یا دو روزه مردم را تأمین کند.

دولت "عبدربه منصور هادی" سه روز پیش مدعی شده بود، با ورود 10 کشتی به بندر الحدیده موافقت کرده است.

بندر الحدیده، صنعاء پایتخت یمن و مناطق دیگر این کشور در اثر جنگ و محاصره با بحران سوخت رو به رو شده است. دولت فراری و مستعفی یمن با جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که 13 دسامبر سال گذشته (22 آذر 97) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق‌هایی دست یافته بودند.

بر اساس اعلام مرکز درمانی بندر الحدیده، مراکز دیالیز، اتاق های عمل و بخش مراقبت های درمانی یک گام تا عدم فعالیت فاصله دارند و شماری از بیماران به علت محاصره و نبود امکانات درمانی جان خود را از دست داده اند.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که 80 درصد مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و 20 میلیون یمنی از مراقبت‌های بهداشتی محروم هستند.

پیش‌تر سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را "بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی" نامید و اعلام کرد که هفت میلیون یمنی دچار سوء تغذیه هستند.

یمن از اوایل سال 94، هدف حمله عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی تشکیل شده از سوی ریاض برای این حمله قرار دارد و در این مدت هزاران یمنی کشته و صدها هزار تن دیگر زخمی شدند.

مشکلات ناشی از محاصره یمن و ادامه بمباران های مراکز غیرنظامی همچنین موجب کمبود مواد غذایی و دارو در این کشور شده و هزاران نفر از جمله زنان یمنی باردار در سال های اخیر به خاطر سوء تغذیه با مشکل رو به رو شده و یا جان باخته اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان