کاروان نمادین اربعین در دزفول به حرکت درمی آید

دزفول-ایرنا- مسوول ستاد اربعین حسینی دزفول گفت: کاروان نمادین اربعین شهرستان دزفول شنبه آینده همزمان با اربعین حسینی به حرکت در می آید.

کاروان نمادین اربعین در دزفول به حرکت درمی آید

به گزارش ایرنا ناصر نوری عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: آیین حرکت کاروان نمادین اربعین از  20 سال قبل در شهرستان دزفول برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفته و علاوه بر شهرستان های اطراف دزفول و شهرهای عرب نشین برخی از مردم استان های ایلام و لرستان نیز در این آیین حضور پیدا می کنند.
وی افزود: آیین کاروان نمادین اربعین متشکل از شتر و اسب و اهل حرم بعد ازقرائت قرآن و زیارت عاشورا با حضور تعدادی از مداحان پیشکسوت و جوان و همچنین حضور گسترده عزاداران حسینی از مقابل حرم آستان متبرکه سبزقبا(ع) برگزار می شود. 
مسوول ستاد اربعین حسینی دزفول اضافه کرد: هیات عزاداران آقایان و هیات بانوان بعد از این کاروان به عزاداری می پردازند.
نوری گفت: حسن این برنامه نسبت به آیین های تاسوعا و عاشورا حرکت به صورت یک هیات با انسجام، همدلی و وحدت در روز اربعین است، ضمن اینکه این برنامه به صورت مردمی برگزار می شود و تمام هزینه ها را مردم تقبل می کنند.
وی افزود: سال های گذشته مسوولان  از لحاظ مختلف حمایت کردند و با ستاد همسو بودند، امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.
مسوول ستاد اربعین حسینی دزفول همایش حضرت رقیه (س) در آستان مقدس سبز قبا(ع)، برپایی نمایشگاه و فعالیت موکب ها را از دیگر برنامه های اربعین در این شهرستان نام برد.
نوری ادامه داد: در طول سال علاوه برفعالیت های  فرهنگی برنامه های جانبی خیریه ای برای کمک به نیازمندان از سوی این ستاد برگزار می شود.
وی گفت: امید است مردم همچون سال های گذشته حمایت و پشتیبانی خود را ادامه دهند تا این برنامه به صورت باشکوه برگزار شود.
مسوول ستاد اربعین حسینی دزفول تامین اعتبار مالی برای برگزاری آیین های عزاداری اربعین حسینی را از مهمترین خواسته های این ستاد عنوان کرد و افزود: افرادی که قصد کمک به برگزاری آیین های عزاداری اربعین دارند، کمک های نقدی خود را به ستاد تحویل دهند.
نکات بهداشتی سرلوحه کار موکب ها باشد
نوری با اشاره به فعالیت موکب ها در روز اربعین حسینی گفت: موکب ها نکات بهداشتی در پذیرایی از عزاداران را در اولویت قرار دهند.
وی گفت: نظرات و پیشنهادهای هیات ها در برگزاری آیین های اربعین حسینی مدنظر قرار گرفته می شود تا برنامه ها به خوبی اجرا شوند ضمن اینکه نزدیک به 2 هزار نفر در اجرای برنامه روز اربعین فعالیت می کنند. 
مسوول موکب اربعین حسینی دزفول در پایان از مسوولان،  مردم و اصحاب رسانه که در برگزاری برنامه های ستاد همکاری و پشتیبانی می کنند،تشکر و قدردانی کرد. 
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان