واکنش مشاور اسد به توافق آتش بس آمریکا و ترکیه

مشاور ریاست جمهوری سوریه، توافق میان ایالات متحده و ترکیه در مورد آتش بس در شمال سوریه را " نامشخص" خوانده و معتقد است که ترکیه با صحبت از " منطقه امن"، به منطقه اشغال شده اشاره دارد.

واکنش مشاور اسد به توافق آتش بس آمریکا و ترکیه

به گزارش اسپوتنیک، بثینه شعبان، مشاور ریاست جمهوری سوریه، توافق میان ایالات متحده و ترکیه در مورد آتش بس در شمال سوریه را نامشخص خواند و معتقد است که منظور ترکیه از "منطقه امن "، همان مناطق اشغال شده است.

لازم به ذکر است که وی با اشاره به عملیات ترکیه در سوریه اظهار داشت که اردوغان مهاجم است و اقدامات او را با رفتار آدولف هیتلر در سال 1939 مقایسه کرد.  اصطلاح منطقه امن  نادرست است، منظور ترکیه منطقه اشغالی است. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که متحدین روس کاملاً مخالف تجاوز ترکیه در سوریه هستند.

مقامات سوری بارها سیاست اشغال گرایانه ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده اند. روسیه اعلام کرد که ترکیه باید از اقداماتی که می تواند بر سر راه حل مناقشه سوریه که از سال 2011 ادامه دارد، قرار گیرد، خودداری کند.

پیش از این، در مذاکرات چهارساعته بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، که در آنکارا صورت گرفت، طرفین توافق کردند که عملیات  نظامی ترکیه در سوریه به مدت 120 ساعت به منظور عقب نشینی نیروهای مدافع خلق کردهای سوریه از مرز با ترکیه، متوقف شود. پنس گفت این توافق نامه به معنای عقب نشینی نیروهای کرد به منطقه ای امن در 30 کیلومتری مرز ترکیه و سوریه است و ایالات متحده پروسه خروج آنها را تسهیل می کند. در عین حال، پنس گفت که نیروهای آمریکایی به این منطقه باز نخواهند گشت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان