انتقاد زیتون‌کاران اسپانیا از تعرفه‌‌های ترامپ

زیتون‌کاران جنوب اسپانیا که نیمی از روغن زیتون جهان را تولید می‌کنند از تعرفه‌های تحت تأثیر ملاحظات سیاسی ترامپ روی محصولات کشاورزی اروپا به شدت انتقاد کردند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، افزایش دو برابری تعرفه واردات زیتون از سوی‌ آمریکا و نیز کاهش اخیر قیمت زیتون در بازارهای جهانی باعث شده کشاورزان زیتون‌کار اسپانیا لب به اعتراض بگشایند چرا که زندگی هزاران خانواده در جنوب اسپانیا به «طلای مایع» یا همان روغن زیتون وابسته است.

جنوب منطقه «آﻧﺪاﻟﻮزﻳﺖ» در حقیقت موطن اصلی بزرگترین صنایع روغن زیتون جهان محسوب می‌شود که نیمی از تولید جهانی روغن زیتون در این منطقه صورت می‌گیرد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تعرفه 25 درصدی را روی چندین محصول کشاورزی اروپا از جمله روغن زیتون اسپانیا به عنوان عضوسازمان تجارت جهانی اعمال کرده است.

یک زیتون‌کار 54 ساله که 40 سال است در این حوزه فعالیت می‌کند گفت: من نمی‌دانم که چرا تاوان توافقی که سیاستمداران با شرکت هواپیمایی ایرباس دارند را کشاورزان زیتون‌کار باید پرداخت کنند؟

رویترز می‌نویسد: این زیتون‌کاران قبل از طلوع خورشید به خاطر خنکی هوا شروع به فعالیت می‌کنند چرا که برداشت زیتون در شرایط خنک به کیفیت محصول کمک می‌کند. آنها محصول خود را با دست برداشت می‌کنند و به ندرت با وسایل مکانیکی ساده برداشت زیتون انجام می‌شود. در برخی مواقع درختان را ساعت‌ها تکان می‌دهند تا محصول آن به زمین بریزد تا آنها جمع‌آوری کنند و آنها باید سریعاً به کارخانه‌ها منتقل شود. 

کازادو می‌گوید: طی 40 سال گذشته ما هرگز چنین شرایط بدی را در این منطقه تجربه نکرده‌ایم و در حال حاضر قیمت فروش ما  2.2 یورو و پایین‌تر از قیمت تمام شده است. قیمت تمام شده این محصول 2.4 یورو است.

علاوه بر تعرفه‌ 25 درصدی آمریکا که شرایط صادرات را بسیار سخت کرده قیمت جهانی زیتون هم پس از آنکه کشاورزان رکورد جدیدی در تولید ثبت کردند 44 درصد کاهش داشته است و این دو عامل کشاورزان اسپانیایی را بیشتر در تنگنا قرار داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان