جوانان هلال احمر ایلام ۱۱۸ هزار زائر اربعین را راهنمایی کردند

ایلام - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: ۱۱۸هزار زائر اربعین حسینی از خدمات پست های راهنمایی این جمعیت بهره مند شده و توسط اعضا جوانان راهنمایی شدند.

جوانان هلال احمر ایلام 118 هزار زائر اربعین را راهنمایی کردند

حسین عارفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت پست های راهنمایی زائران اربعین حسینی این جمعیت با عنوان همنوا با کاروان نینوا از 17 مهرماه آغاز و همچنان در حال خدمات رسانی هستند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح 10 پست راهنمایی زائران و 10 خیمه نماز در مجاورت پایگاه های امدادی به زائران خدمت رسانی کرده و 358 نفر از جوانان این جمعیت فعالیت دارند.

وی خدمات ارایه شده از سوی جوانان به زائران اربعین حسینی در اجرای این طرح را علاوه بر راهنمایی شامل کمک به ناتوانان، خدمات امدادی و تست فشار خون، خدمات مذهبی، توزیع بسته فرهنگی و تبلیغاتی، توزیع 30 هزار ماسک و پنج هزار کیف امدادی برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: علاوه بر این 28 پایگاه امدادی این جمعیت در حال خدمت رسانی در محورهای ارتباطی استان بوده تا در زمان بروز سوانح جاده ای و غیر جاده ای امداد رسانی لازم داشته باشند.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال 70 درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان