عضو ارشد جامعه روحانیت در گفت و گو با «تابناک»:

حضور مستمر ناطق در جلسات جامعه روحانیت محتمل نیست

حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» درباره حضور ناطق نوری در جلسه گذشته این تشکل و اینکه آیا اصولگرایان بنا دارند با محوریت وی در انتخابات مجلس وارد عمل شوند یا خیر؟ و اینکه آیا بحثی در این خصوص در جلسه اخیر جامعه روحانیت شده است؟ اظهار کرد: حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت با دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی صورت گرفت از این رو نمی‌توان گفت این حضور به صور ...

حضور حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» در جلسه اخیر جامعه روحانیت مبارز آن هم بعد از 10 سال محل تحلیل های مختلفی شد. برخی معتقدند که این حضور می تواند باب جدیدی را در سیاست ورزی جامعه روحانیت مبارز به منظور به وحدت رساندن اصولگرایان باز کند و عده ای هم اعتقاد دارند که شیخ نور نمی تواند محور حرکت انتخاباتی وحدت آمیز جریان اصولگرا باشد، چون برخی جریانات و افراد در این طیف هیچگاه نمی توانند محور بودن او را بپذیرند.

به گزارش «تابناک»، آنچه تاکنون مشخص شده این است که ناطق نوری تنها به دعوت آیت الله «محمد علی موحدی کرمانی» رئیس جامعه روحانیت مبارز در جلسه اخیر این تشکل روحانی اصولگرا حاضر شده و در این جلسه هم هیچگونه اظهار نظری مبنی بر اینکه نشان بدهد او خود تمایل به میدان داری در جریان اصولگرا دارد یا اینکه بحثی در این خصوص صورت گرفته باشد، نشده است.

عده ای از اصولگرایان محور بودن ناطق در جریان اصولگرا را حرکت و اقدام موثری می دانند که می تواند بخش عمده این طیف را زیر یک چتر واحد جمع کند. برخی هم اعتقاد دارند که هنوز بحثی در این خصوص نشده است و باید دید که در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. به نظر می رسد این طیف صولگرایان جزو کسانی هستند که خیلی تمایلی به پذیرش محور بودن ناطق نوری در جریان اصولگرایی ندارند. هرچند برخی اصلاح طلبان هم شکل گیری چنین وحدتی را امری بعید می دانند.

در همین خصوص، یک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» پیرامون حضور شیخ نور در جلسه جامعه روحانیت آنهم بعد از 10 سال، عنوان کرد: حضور مستمر ناطق نوری در جلسات جامعه روحانیت مبارز بسته به تصمیم خود وی دارد و اعضای جامعه از تصمیم وی بی‌خبرند.

حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» درباره حضور ناطق نوری در جلسه گذشته این تشکل و اینکه آیا اصولگرایان بنا دارند با محوریت وی در انتخابات مجلس وارد عمل شوند یا خیر؟ و اینکه آیا بحثی در این خصوص در جلسه اخیر جامعه روحانیت شده است؟ اظهار کرد: حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت با دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی صورت گرفت از این رو نمی‌توان گفت این حضور به صورت متوالی خواهد بود.

وی افزود: اینکه آقای ناطق در جلسات بعدی جامعه روحانیت حضور پیدا کنند موضوعی مشخص نیست و معلوم نیست که در نشست‌های بعدی حضور داشته باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: آقای ناطق در جلسه‌ای که در جامعه روحانیت مبارز حضور داشتند هیچ صحبت و نظر سیاسی مطرح نکردند از این رو بنده و سایر اعضا اطلاع نداریم که تصمیم وی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت مبارز به شکلی ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی درباره تصمیم جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال جامعه روحانیت مبارز نهادی مورد قبول در بین جریانات اصولگرا است اما نقش ما بیشتر به شکل نظارتی و حکمیت است.

وی تاکید کرد: ما داریم به سمت پیش می‌رویم که انشاالله در انتخابات مجلس آینده تمامی جریانات اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز در انتخابات وارد عمل شوند و نتیجه‌ مقبولی در این راستا عاید اصولگرایان شود.

عضو جامعه روحانیت با بیان اینکه بخشی از راهکارها در جهت تبین رویکردهای خود جامعه روحانیت مبارز آغاز شده گفت: فعلا ما در راستای ورود به انتخابات راهکار و تدبیر مشخصی را اتخاذ نکردیم و تنها جلساتی با این محوریت برگزار شده است که امیدواریم نتایج قابل قبولی داشته باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: ما در جامعه روحانیت مبارز تمام تلاشمان را برای حفظ وحدت و انسجام اصولگرایان به کار خواهیم بست و امیدواریم جریانات سیاسی این مجموعه نیز همراه و هم قدم ما باشند.

به نظر می رسد، جامعه روحانیت مبارز در حال تلاش است تا در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از تمامی ظرفیت های جریان اصولگرایی برای به وحدت رساندن این جریان بهره بگیرد تا بتواند نتایج نهایی را به نفع این جریان رقم بزند. حضور اخیر ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت آنهم بعد از گذشت 10 سال را می توان یکی از نشانه های این تلاش جدی ارزیابی کرد. اینکه آنها موفق خواهند شد به چنین هدف بزرگ و سختی برسند، موضوعی است که باید مدتی دیگر چشم انتظار آن ماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان