کدام کشور‌ها به شورای حقوق بشر راه یافتند

در جلسه انتخاب اعضای جدید ۱۴ کرسی از ۴۷ کرسی شورای حقوق بشر سازمان ملل ونزوئلا در میان اعتراضات غربی‌ها و نهادهایی، چون دیده‌بان حقوق بشر به عضویت این سازمان درآمد.

در جریان انتخاب اعضای جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل کشور عراق به دلیل عدم کسب آرا نتوانست کرسی شورای حقوق بشر را از آن خود کند در همین حال سه کشور عرب زبان موریتانی، لیبی و سودان موفق به کسب کرسی در این شورا شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، در جلسه انتخاب اعضای جدید 14 کرسی از 47 کرسی شورای حقوق بشر سازمان ملل ونزوئلا در میان اعتراضات غربی‌ها و نهادهایی، چون دیده‌بان حقوق بشر به عضویت این سازمان درآمد.

امسال 17 کشور از 5 منطقه جغرافیایی برای کسب 14 کرسی شورای حقوق بشر رقابت کردند که در این میان ونزوئلا و برزیل از آمریکای لاتین، نامیبیا، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، ارمنستان، جزایر مارشال، لهستان، آلمان و هلند موفق به کسب کرسی و عضو جدید این شورا شدند.

در مقابل عراق نتوانست آرای کافی را کسب کند و از کسب کرسی بازماند.

در آفریقا موریتانی، نامیبیا، لیبی و سودان کرسی گرفتند. نامیبیا در جنوب آفریقا و موریتانی در شمال غربی آفریقا واقع است.

از منطقه آسیا-اقیانوس آرام نیز اندونزی، کره جنوبی، جزایر مارشال و ژاپن موفق شدند چهار کرسی را به‌دست آوردند.

از شرق اروپا نیز، ارمنستان و لهستان موفق شدند دو کرسی را از آن خود کنند. در همین راستا نخست‌وزیر ارمنستان با تقدیر از انتخاب کشورش گفت: این گزینش نشان می‌دهد "جهان به ما اعتماد دارد".

در غرب اروپا نیز هلند و آلمان دو کرسی کسب کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان