روایت رایزن فرهنگی ایران در عراق از وحدت اربعینی دو ملت

کربلا- ایرنا- رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: اربعین اوج جلوه‌های وحدت بین ملت ایران و عراق است که در هیچ جای دیگری پیدا نمی شود و هیچ قدرتی نیز توان بر هم زدن این وحدت را ندارد.

روایت رایزن فرهنگی ایران در عراق از وحدت اربعینی دو ملت

حجت الاسلام «غلامرضا اباذری» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا به کربلا، تلاش دشمن برای خدشه به وحدت و اتحاد دو ملت و دو دولت ایران و عراق را طبیعی و قابل انتظار دانست اما افزود: آنچه ما تا کنون دیده ایم، آغوش باز موکب داران و مردم عراق و درهای باز خانه های آنان به روی زائران ایرانی و خدمت بی‌ریا و صادقانه بوده است.

او به عنوان نمونه، یک خانواده عراقی را مثال زد که در بیست روز از ایام پیاده روی اربعین، زائران ایرانی را در خانه‌ خود مهمان کردند اما خودشان در چادر خوابیدند.

اباذری با بیان اینکه جلوه های وحدت بین ملت های ایران و عراق در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود، تأکید کرد: دو ملت به جایی رسیده اند که هیچ چیزی نمی تواند دلبستگی آنها را جدا کند.

وی، کنگره اربعین را نماد صفا و صمیمیت، عشق و عقل و دین و حماسه خواند و تأکید کرد: اربعین، همایشی فرامذهبی، فراملی، فرادینی و فراقومی است که جهانی شده و ما باید بکوشیم جهانی تر شود.

موسم فرصت‌ها

رایزن فرهنگی ایران در عراق  اظهار کرد: موسم اربعین موسم فرصت هاست و هر فرصتی در آن پیدا می‌شود؛ از ارزش‌های اسلامی مانند معنویت و زیارت تا ارزش های انسانی مانند احترام به یکدیگر، تواضع و محبت.

او گفت: در هیچ جا، جز اربعین پیدا نمی‌کنید که کسی پای مهمان خود را ببوسد و بشوید.

تقدیر از تلاش و مدیریت عراقی‌ها

اباذری همچنین با اشاره به جمعیت بالای زائران ایرانی اربعین امسال، گفت: سیل ورود جمعیت به عراق به گونه‌ای بود که تنها در یک فاصله 24 ساعته حدود 400 هزار زائر وارد عراق شدند.

او افزود: زائران ایرانی به همراه انبوه زائران عراقی و دیگر کشورها به سمت شهر کربلا عزیمت کرده اند؛ شهری که زیرساخت‌های آن برای یک جمعیت 700 تا 800 هزار نفری ایجاد شده است اما اکنون میزبان میلیون ها زائر مهمان است.

به گفته رایزن فرهنگی ایران در عراق، امنیت، بهداشت، نظافت، اسکان، تغذیه و حمل و نقل این جمعیت میلیونی ملاحظات متعددی دارد که البته با هماهنگی صورت گرفته و تلاش عراقی ها تا کنون مشکل بزرگی وجود نداشته است و مشکلات موجود هم با توجه به سیل بزرگ جمعیت طبیعی است و طبعاً با صبر زائران ایرانی می توان از کنار آنها گذشت.

به اعتقاد اباذری، مسؤولان کشور عراق، موکب داران، نیروهای امنیتی، عشایر و سایر اقشار این کشور بخوبی توانستند جمعیت انبوه زائران پیاده اربعین را مدیریت و پذیرایی کنند.

اربعین حسینی مصادف با 20 صفر چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان است که آیین های امسال در عراق و ایران در روز 27 مهر برگزار می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان