مکرون با انتقاد از غرب، حمله ترکیه به سوریه را دیوانگی خواند

تهران- ایرنا- «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را «دیوانگی» خواند و از غرب و ناتو به دلیل بی‌عملی در قبال اقدام ترکیه انتقاد کرد.

مکرون با انتقاد از غرب، حمله ترکیه به سوریه را دیوانگی خواند

به گزارش رویترز ، مکرون روز جمعه پس از اجلاس «شورای اروپا» در بروکسل به خبرنگاران گفت: آنچه که در روزهای اخیر رخ داده را یک اشتباه جدی غرب و ناتو در منطقه می‌دانم. این مسأله، اعتبار ما را در یافتن شرکایی که احساس کنند در طولانی‌مدت در کنار ما مورد حمایت قرار می‌گیرند، تضعیف می‌کند. این اقدام همچنین عملکرد ناتو را زیر سؤال می‌ برد.
رئیس جمهوری فرانسه افزود که در توئیتر از اقدام آمریکا برای خروج از شمال سوریه مطلع شد و این موضوع، اروپا را به شریک کوچک‌تر آمریکا در خاورمیانه تبدیل کرد.
مکرون اظهار کرد که وی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در هفته‌ های آینده احتمالاً در لندن با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت وگو خواهند کرد.
رئیس جمهوری فرانسه افزود: مهم است که سه کشور اروپایی و ترکیه دیدار کرده و هماهنگ شوند. ما باید ببینیم که ترکیه به کجا می‌رود و اوضاع را به وضعی منطقی باز می‌گرداند.
ترکیه چهارشنبه 17 مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌ های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد. آنکارا هدف از این اقدام را مقابله با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی.پ.گ) عنوان کرده است.
بسیاری از کشورها از جمله اروپایی‌ ها به این اقدام ترکیه اعتراض کرده و برخی از آنها فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرده‌اند. آمریکا و ترکیه به توافق رسیده‌اند تا طرف‌ های درگیر در حمله شمال سوریه برای مدت پنج روز آتش‌ بس کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان