غذا و اسکان زائران اربعین در نجف به زبان آمار

نجف- ایرنا- بر پایه اعلام مسؤولان ایرانی حاضر در نجف از جمله رییس و جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات، با وجود چهار برابر شدن جمعیت زائران، در همسنجی با اربعین سال گذشته، دستکم در نجف هیچ مشکلی در حوزه تأمین غذای زائران این شهر وجود نداشت.

غذا و اسکان زائران اربعین در نجف به زبان آمار

توزیع یک میلیون و 820 هزار وعده غذایی

جانشین مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در نجف اشرف گفت: فعالیت این ستاد هر سال دو هفته پیش از اربعین آغاز می شد اما امسال به علت ازدحام جمعیت و تردد بالای زوار، کار خدمات دهی به زائران اربعین از سه هفته قبل کلید خورد.

«سیداحمد جبرئیلی» روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا به نجف اظهار کرد: این سیل جمعیت در آغاز یک سری مشکلات جزیی پیش آورد که در ادامه با کمک خود زائران، موکب ها، نیروهای ستاد و مردم بخوبی مدیریت و پشت سر گذاشته شد.

وی، توزیع یک میلیون و 820 هزار پرس غذای گرم را از جمله خدمات این مجموعه و موکب های زیرپوشش ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اعلام کرد.

جبرئیلی با بیان اینکه فعالیت ستاد در نجف از دهم مهر جاری آغاز شده است، افزود: تا پایان روز بیست و پنج مهر حدود 450 هزار وعده صبحانه، 337 هزار ناهار، 328 هزار شام در کنار 705 هزار میان وعده غذایی در موکب بین زائران توزیع شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در نجف اشرف ادامه داد: همچنین در این مدت 175 هزار قرص نان در نانوایی های موکب ها و ستاد، پخته شده است.

اسکان روزانه 140 هزار زائر

جبرئیلی گفت: بیشترین اسکان زوار در محل صحن حضرت زهرا (س) انجام و در این مدت، روزهای اوج حضور زائران، حدود 140 هزار نفر اسکان داده شدند.

او یادآور شد: امسال 150 موکب مجوز فعالیت از ستاد عتبات عالیات نجف داشتند و این جدا از موکب های دیگر است که خودجودش و مستقل از ستاد فعالیت می کردند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق در نجف اشرف اظهار کرد: خدمات‌دهی به زوار اربعین تا پس از برگزاری این رویداد بزرگ جهانی ادامه خواهد داشت.

فردا شنبه مصادف با 27 مهر اربعین حسینی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان