تاکید اسد بر خروج نیرو‌های آمریکایی و ترکیه‌ای

بشار اسد امروز، جمعه با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه و هیئت همراه وی در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه به ویژه تحولات شرق فرات و تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه رایزنی کردند.

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در این دیدار تاکید کرد که در مرحله کنونی و آتی باید بر توقف تجاوز ترکیه و خروج نیرو‌های ترکیه‌ای، آمریکایی و نیرو‌هایی که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند، تمرکز کرد.

وی تاکید کرد که این نیرو‌ها بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور‌های بین‌المللی، اشغالگر هستند و ملت سوریه حق دارند با تمامی ابزار‌های موجود، در برابر آن مقاومت کنند.

هیئت روس نیز ضمن اعلام حمایت ثابت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، اعلام کرد که مسکو مخالف هر گونه اقدام یا گامی است که این حاکمیت را نقض کند، باعث پیچیدگی وضعیت شود و بر تلاش‌های پایان دادن به جنگ سوریه تاثیر بگذارد.

در این دیدار، مقدمات برگزاری نخستین نشست کمیته قانون اساسی بررسی شد. طرفین سوری و روس از پیشرفت امور در این زمینه ابراز خرسندی کردند.

طرفین همچنین تاکید کردند که عامل موفقیت این کمیته، عدم مداخله خارجی خواهد بود و اینکه همه طرف‌ها به اصول این کمیته از جمله گفت‌وگوی سوری-سوری به رهبری سوریه پایبند باشند.

سرلشکر «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه و دکتر «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه و سفیر روسیه در دمشق در این دیدار حضور داشتند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان