نماینده ستادکل نیروهای مسلح: تیر دشمن برای کمرنگ جلوه‌دادن همایش بزرگ اربعین به سنگ خورد

اهواز- ایرنا - نماینده ستادکل نیروهای مسلح گفت: تیر دشمن برای کمرنگ جلوه دادن همایش بزرگ اربعین حسینی و ناامن کردن فضای کشور عراق برای کاهش تعداد زائران به سنگ خورد.

نماینده ستادکل نیروهای مسلح: تیر دشمن برای کمرنگ جلوه‌دادن همایش بزرگ اربعین به سنگ خورد

سرهنگ پاسدار سیدهاشم حسینی عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه اظهار داشت: پیش از ایام اربعین اتفاقاتی در کشور عراق رخ داد که برخی‌ قصد داشتند ضمن تلاش برای کمرنگ جلوه دادن حماسه اربعین حسینی، محیطی ناامن برای زائران اربعین ایجاد کنند اما در اهداف خود ناکام ماندند.

وی افزود: تعداد زائران اربعین حسینی امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و این نشان می‌دهد که هیچ توطئه ای مانع حضور زائران اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا نخواهد شد .

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امسال بیش از سه میلیون نفر از زائران  حسینی از مرزهای کشور عبور کردند و بخش قابل توجهی از این زائران به کشور بازگشتند و خرسندیم که حادثه عمده ای برای زائران رخ نداد.

وی افزود: نیروهای مسلح در برقراری نظم و امنیت زائران اربعین تلاش داشتند و به برکت خون اباعبدالله الحسین(ع) اربعین امسال باشکوه فراوان برگزار شد.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح اظهارداشت: برخی از کارکنان نیروهای مسلح هفته هاست که خواب به چشم ندارند تا برای زائران اربعین محیطی امن و آرام ایجاد کنند و پس از گذراندن ساعتهای ماموریت خود در موکب‌ها به خدمت به زائران اربعین می‌پردازند.

وی ادامه داد: انسجام نیروهای مسلح و خدماتی که به زائران در اربعین امسال ارائه دادند مثال زدنی و بی‌نظیر بود که رشادتهای دوران دفاع مقدس را برای همگان تداعی کرد.

سرهنگ پاسدار حسینی یادآور شد : همچنین تلاش ناجا نیز در کنترل مرزهای کشور و امنیت در پایانه‌های مرزی قابل تقدیر است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و 400 هزار زائر از مرزهای چهارگانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و 2 میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

 حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر ، 2 گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان