شوش آماده استقبال از هزاران زائر اربعین حسینی

دزفول-ایرنا- فرماندار شهرستان شوش گفت: برنامه ریزی لازم برای تامین امنیت، اقامت، تغذیه، خدمات پزشکی، رفع مشکلات ترافیکی، پارکینگ وسایل نقلیه و فراهم کردن امکانات لازم برای رفاه حال زائرین اربعین حسینی در شوش صورت گرفته است.

شوش آماده استقبال از هزاران زائر اربعین حسینی

عدنان غزی جمعه شب درگفت گو باایرنا افزود: حضور هزاران عزادار اربعین حسینی از شهرهای مختلف استان خوزستان در آستان مقدس حضرت دانیال نبی (ع) از جمله سنت های عزاداری در شهرستان شوش است که هرسال به صورت خودجوش برگزار می شود.

وی گفت: برای اسکان زائرین اربعین حسینی(ع) علاوه بر آستان حضرت دانیال نبی (ع)، مساجد، حسینیه ها  و نیز مدارس این شهرستان در نظر گرفته شده اند.

فرماندار شوش افزود: برپایی بیش از یکصد ایستگاه صلواتی در مسیر حرکت زائرین و کاروان های عزادار برای پذیرایی، استقرار نیروی انتظامی و اورژانس 115 و کشیک نانوایی های اطراف حرم حضرت دانیال نبی (ع) از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا می باشند.

وی گفت: برنامه ریزی لازم برای تامین امنیت، اقامت، تغذیه، خدمات پزشکی، رفع مشکلات ترافیکی، پارکینگ وسایل نقلیه و فراهم کردن امکانات لازم برای رفاه حال زائرین انجام شده است.

غزی افزود: هیات های مذهبی شوش نیز به همین مناسبت با برپایی ایستگاه های صلواتی در جاده های منتهی به شوش از زائرین با چای و غذای نذری پذیرایی می کنند.

امکانات شهرداری های شوش برای اربعین حسینی بسیج شدند

سرپرست شهرداری شوش نیز گفت: همه امکانات شهرداری های شوش و شهرهای اقماری برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی بسیج شده اند.

سعید مهرپرور افزود: تمام امکانات شهرداری پنج شهر شوش، الوان، شاوور، فتح المبین و حر در ایام اربعین حسینی مهیا و تمام خودروها و نیروها بصورت آماده باش هستند.

وی مراسم اربعین حسینی را رویدادی فرهنگی و اسلامی بزرگ دانست و اظهار داشت: شهرداری شوش با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از تجربه های قبلی برای ارائه خدمات به زائران حسینی برنامه ریزی کرده است.

سرپرست شهردار شوش رویکرد این شهرداری را تسهیل ‌گری و ساماندهی مشارکت مردم، میزبانی و پذایریی از زائران اربعین دانست و افزود: کمیته خدمات شهری با مسئولیت شهرداری در ستاد اربعین تشکیل شده و رویکرد آن خدماتی و فرهنگی است.

وی گفت: تلاش بر این است با بهره ‌گیری از ظرفیت‌ ها و مشارکت‌ های مردمی در مسیر هرچه مردمی تر برگزار شدن مراسم اربعین گام برداریم.

سرپرست شهرداری شوش افزود: تسطیح و بهسازی مکان های ایستگاه های صلواتی در جاده ترانزیتی، ایجاد توقفگاه برای پارکینگ، نصب تابلوی راهنما، سرعتکاه، چراغ، خط کشی و آبرسانی با تانکر سیار به موکب ها از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

وی افزود: خدمات ویژه شهرداری شوش در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) درمسیرهای ورودی و داخل شهرشوش ارائه می شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان