قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۴‌ دلار کاهش به ۱۴۹۴ دلار رسید.

قیمت جهانی طلا امروز 1398/07/27

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که توافق بر سر برگزیت در انتظار حمایت پارلمانی است و در شرایطی که انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین نگرانی ها از تبعات منفی جنگ تجاری را افزایش داده است، قیمت طلا امروز در بالای 1490 دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 4‌ دلار کاهش به 1494 دلار رسید.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از توافق برگزیت جدید با انگلیس حمایت کرد و موجب شد تا ارزش سهام در بازارهای آسیایی در معاملات اولیه امروز افزایش یابد. اما پس از انتشار آمارهای ناامید کننده از رشد اقتصادی چین رشد شاخص ها محدود شد.

در حالی که بازارها در نتیجه پیشرفت در مذاکرات برگزیت شاهد رشد بودند، تردیدها در این باره بیشتر شده که آیا بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قادر خواهد بود حکایت پارلمان را از این توافق جلب کند یا نه.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «توافق برگزیت آنطور که انتظار می رفت تاثیر منفی بر بازار طلا نداشته است. این بدان معناست که همچنان نگرانی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه توافق در پارلمان به تصویب نرسد.»

لن افزود: «تا زمانی که وضعیت برگزیت و سایر ریسک های ژئوپلتیک مشخص تر شود قیمت طلا رشد محدودی خواهد داشت.»

وی افزود، انتظار دارم قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1475 تا 1503 دلار در نوسان باشد.

نگرانی ها در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و چین که موجب شده رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال به 6 درصد کاهش یابد همچنان بر بازارها سایه افکنده است.

دو اقتصاد بزرگ جهان به دلیل بالا گرفتن اختلافات تجاری تعرفه هایی را بر کالاهای وارداتی از یکدیگر وضع کرده اند که موجب کاهش رشد اقتصاد جهانی گشته است. در چنین مواقعی معمولا بازار طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن برای سرمایه گذاران تبدیل می شود.

 بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت انتظار دارد به دلیل بالا گرفتن ریسک های کلان اقتصادی و ژئوپلتیک قیمت طلا تقویت شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان