یک میلیارد ریال غرامت به حساب کلزاکاران در زنجان واریز شد

زنجان – ایرنا - معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: حدود یک میلیارد ریال غرامت به حساب بیمه‌گزاران خسارت دیده از کشت محصول کلزا در سال زراعی ۹۷ – ۹۸ در استان واریز شد.

یک میلیارد ریال غرامت به حساب کلزاکاران در زنجان واریز شد

رامین موسی‌خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت وارد شده بیش از 90 درصد غرامت محصول کلزا در استان زنجان است که به حساب خسارت دیدگان از کشت این محصول واریز شد.

به گفته وی، در سال زراعی 97 –  98 حمله پرندگان، سرما و یخبندان، تگرگ و سیل  20 تا 100 درصد به محصول کلزا در استان خسارت زد.

 معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: حق بیمه سهم بیمه‌گزار 300 میلیون ریال است که بیش از سه برابر حق بیمه به کلزا کاران خسارت دیده غرامت پرداخت شده است.

 وی تاکید کرد: جبران بخشی از خسارت ها جزو اصول بیمه به شمار می رود چرا که پرداخت 100 درصدی ارزش محصول خسارت دیده موجب عدم مدیریت محصول توسط کشاورزان می‌شود.

معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: در زمان حاضر عمده قراردادهای بیمه بر اساس هزینه تولید بوده و حداکثر تعهد نیز مطابق هزینه انجام شده است.

موسی‌خانی اظهار داشت: بخش کشاورزی قبل از اینکه نیازمند تفکر مبتنی بر مدیریت بحران باشد، نیازمند مدیریت ریسک است، چرا که با این روش می‌توان به صورت آگاهانه حوادث ناخواسته آینده را پیش بینی کرد و آثار زیانبار خسارت را کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورز نباید منتظر وضع نامطلوب و سپس رفع آن باشد، یادآوری کرد: فراگیر شدن استفاده از کشت ارقام مناسب، اصلاح شده، مقاوم، رعایت زمان کشت به موقع، عملیات به‌زراعی مناسب، تناوب زراعی و تراکم مناسب، عمق و ضدعفونی بذر، می تواند در کاهش خسارت مفید باشد.

معاون خدمات صندوق بیمه‌ای بانک کشاورزی استان زنجان گفت: رعایت موارد بیان شده، موجب کاهش خسارت، ضریب خطر و حق بیمه شده از طرفی نیز افزایش حداکثری تعهد غرامت در سال های بیمه‌گری را به دنبال دارد.

 موسی‌خانی افزود: با توجه به اینکه ضریب خطر در 2 سال اخیر به صورت شهرستانی است لذا عدم درخواست خسارت های جزئی به نفع کشاورز است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس کاهش ضریب خطر متوسط پنج سال شده و شهرستان مربوطه از تعرفه حق بیمه و حداکثر تعهد غرامت مطلوبی برای سال‌های آینده برخوردار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان