تهدیدی به نام تسلا !

به نظر می‌رسد که تقاضای بالای مشتریان آلمانی از خودروهای برقی تسلا، سهم رقبای لوکس آلمانی آن را به شدت تهدید کرده و موجب نگرانی خودروسازان بزرگ در این کشور شده است.

به گزارش ایسنا، تسلاموتورز که یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی و تکنولوژی محسوب می‌شود که فعالیت و اهداف بلندپروازانه‌ای در این زمینه داشته است، هم اکنون بزرگترین رقیب خودروسازان بزرگ جهان همچون فولکس‌واگن، بی‌ام‌و، بنز، تویوتا، هیوندای و غیره محسوب می‌شود چراکه با تولید و عرضه خودروهای برقی لوکس و قدرتمندی که توان پیمایش نسبتا بالایی دارند، توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک را از آن خود کند و قدرت سایر رقیبان را به چالش بکشاند.
حالا به تازگی آمار و گزارش های منتشر شده در اتوماتیونیوز نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از خودروهای لوکس آلمانی تحت تاثیر افزایش بی سابقه استقبال شهروندان و مشتریان در این کشور از خودروهای برقی تسلا قرار گرفته و سهم آنها در بازار به شدت کاهش پیدا کرده است. به گفته کارشناسان، دلیل اصلی این رخداد تسلا مدل 3 به عنوان بهترین پرچمدار توسعه داده شده توسط این خودروساز جاه طلب و بلندپرواز آمریکایی بوده است.

بر اساس گزارش موسسه جی‌پاور، ارزش برندهای لوکس آلمانی از سال 2015 میلادی تاکنون شاهد یک ریزش شش درصدی بوده و بازار کلی آنها نیز چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو بر این باورند که این موضوع به قدری جدی و تهدیدآمیز بوده که موجب سقوط و ریزش قیمت خودروهای لوکس آلمانی نیز شده است.  خودروسازان آلمانی به منظور جلوگیری از افت میزان فروش و همچنین جلب نظر و توجه مشتریان، بارها قیمت های معرفی شده خود را پایین آورده اند اما به نظر می رسد که این استراتژی چندان هم موفقیت آمیز نبوده است.

بسیاری از کارشناسان، روی آوردن دولت و مردم آلمان به سمت و سوی خریداری و استفاده از وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را علت اصلی استقبال بی نظیر آنها از خودروهای تمام الکتریکی تسلا عنوان کرده اند.

البته آلمان تنها کشوری نیست که استقبال زیادی از خودروهای برقی علی الخصوص تسلا نشان داده است، بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی نیز این روند به وضوح قابل مشاهده است به گونه ای که در آخرین آمارهای منتشر شده از پرفروش ترین خودروهای بازار ایالات متحده آمریکا، تسلا مدل 3 موفق به کسب جایگاه پنجم در نیمه دوم سال گذشته شده است.  

همچنین آمارها حاکیست که بی ام و بیشترین آسیب را از استقبال مشتریان از تسلا دیده است به گونه ای که هشت درصد از خریداران جدید تسلا، قبلا مالک یک خودروی بی ام و بوده اند. این میزان برای سایر خودروسازان آلمانی همچون مرسدس بنز و آئودی نیز به ترتیب 5.7 و دو درصد گزارش شده است.

ماه گذشته میلادی، 67 هزار دستگاه تسلا مدل 3 در بازارهای جهانی فروخته شده است این در حالیست که فروش ب‌ام‌و سری 3، مرسدس C کلاس و آئودی A4 به ترتیب 32 هزار و 837 ، 38 هزار و 174 و 20 هزار و 49 دستگاه بوده است.

خودروهای برقی که در سال‌های اخیر تحت‌تاثیر تشدید نگرانی‌های جهانی در خصوص میزان آلودگی هوا، تخریب محیط زیست و کمبود یا افزایش قیمت سوخت به شدت از سوی شرکت‌های خودروسازی، تکنولوژی و همچنین مشتریان مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند، دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

از جمله برجسته‌ترین شرکت‌های خودروسازی که به تولید و توسعه خودروهای تمام برقی با کیفیت، لوکس و قدرتمند پرداخته است، می‌توان به شرکت آمریکایی تسلاموتورز اشاره کرد که توانسته است با توسعه مدل خودروهای برقی تسلا 3، تسلا ایکس و تسلا اس به خوبی توسط مشتریان و علاقمندان مورد توجه و استقبال قرار بگیرد و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.

از بزرگترین بازارهای فروش خودروهای برقی علی‌الخصوص تسلا می‌توان به کشورهای اروپایی و منطقه اسکاندیناوی، ایالات متحده آمریکا، کانادا و چین اشاره کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان