قافله عاشقان جامانده اربعین درالبرز به راه افتاد

کرج - ایرنا - همزمان با سراسر کشور، حدود ۳۰ هزار نفر از عزاداران جامانده از پیاده روی اربعین حسینی با اجتماع در آستان مقدس امامزادگان محمد (ع) و سکینه خاتون (س) استان البرز به سوگواری پرداختند.

قافله عاشقان جامانده اربعین درالبرز به راه افتاد

همزمان با اربعین حسینی هیئات و دسته های عزاداری در سراسر استان البرز به سوی بقاع متبرکه استان البرز به حرکت درآمدند.

اجتماع  دسته‌ های عزاداری به صورت متمرکز استانی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) وسکینه خاتون (س) حصارک کرج با شور وحال خاصی همراه است .

امروز عزاداران حسینی استان البرز با ناله های خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در کربلای معلی همنوا شدند.
عزاداران کرجی همچون شرکت کنندگان در همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی در کربلای معلی و نجف اشرف سوگ و ماتم خود را از این غم بزرگ در پیاده‌روی و عزاداری در خیابان‌های کرج به نمایش گذاشتند.
این عزاداران از ساعت 8:30 امروز پیاده روی خود را از 2 مسیر جداگانه میانجاده و میدان دانشگاه حصارک به سمت آستان مقدس این امامزادگان انجام دادند.
پس از تجمع در این بقعه متبرکه، مداحان اهل بیت (ع) برای سوگواران به مداحی پرداخته و شاعر آیینی کشورمان استاد «کلامی زنجامی» به شعرخوانی در سوگواری اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) و یاران باوفایش ‍پرداخت.

همچنین در این آئین زیارت اربعین امام حسین (ع) قرائت شد.

تجمع بزرگ عزاداری اربعین حسینی به همت ستاد برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی غرب کرج و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

آئین های عزاداری اربعین حسینی از شب گذشته در گوشه گوشه استان سه میلیون نفری البرز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بسیاری از ارداتمندان  خاندان عصمت و طهارت (ع) با پخت غذاهای نذری از عزاداران حسینی پذیرایی کردند و توزیع نذورات همچنان ادامه دارد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان