اجاره فضای ذخایر نفتی آمریکا به کشورهای دیگر

یک مقام وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد در مطالعاتی که درباره آینده ذخایر نفت استراتژیک انجام می شود، ممکن است اجاره فضای بلااستفاده به دولتهای خارجی پیشنهاد شود.

به گزارش ایسنا، استیون وینبرگ، معاون وزیر انرژی آمریکا در امور انرژی فسیلی در جلسه کمیته منابع طبیعی و انرژی سنا درباره ذخایر نفت استراتژیک اظهار کرد: این مطالعه که قرار بود ابتدا در اواخر سال 2018 منتشر شود، پیش از پایان امسال منتشر خواهد شد.

وی گفت: این مطالعه احتمالا اجاره فضا به دولتهای خارجی را پیشنهاد می‌کند. آمریکا و استرالیا سرگرم مذاکره پیرامون ذخیره سازی میلیونها بشکه نفت خام در ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به منظور عمل به الزامات آژانس بین المللی انرژی هستند. اما هزینه اجاره فضای ذخایر نفت استراتژیک به شرکتها بسیار بالا بوده و ارزش آن را ندارد.

بر اساس گزارش پلاتس، وینبرگ گفت: برخلاف دولتها که نفت را در ذخایر نفت استراتژیک ذخیره کرده و تنها برای شوکهای عرضه جهانی استفاده خواهند کرد، شرکتها به طور مرتب به ذخیره و برداشت از ذخایر اقدام می کنند و برداشت مکرر برای فضای این ذخایر مناسب نیست.

مجلس نمایندگان آمریکا در سپتامبر سال 2018 لایحه ای را تصویب کرد که به وزارت انرژی اجازه می داد بخشهای بلااستفاده از ذخایر نفت استراتژیک را به شرکت‌های خصوصی اجاره دهد اما این لایحه هرگز مورد بررسی سنا قرار نگرفت.

در بررسی بخش تحقیقات کنگره نیز اشاره شد که اجاره فضای ذخایر نفت استراتژیک به مشتریان تجاری با در نظر گرفتن قابلیت‌های فیزیکی این ذخایر مناسب نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان