فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گزارش داد:

ارائه خدمات درمانی به پنج هزار زائر در بیمارستان ارتش در مرز شلمچه

آبادان - ایرنا - فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون پنج هزار و ۵۳۰ زائر برای گرفتن خدمات درمانی به بیمارستان صحرایی ارتش مستقر در مرز شلمچه مراجعه کردند.

ارائه خدمات درمانی به پنج هزار زائر در بیمارستان ارتش در مرز شلمچه

ناخدایکم ستاد جلیل مقدم روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک بیمارستان صحرایی 50 تخت‌خوابی تخصصی با پزشک متخصص طب اورژانس به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: در این بیمارستان صحرایی2 دستگاه آمبولانس و 2دستگاه خودروی واکنش سریع مستقر شده و در طول این مدت 12 بیمار بدحال به بیمارستان ولیعصر و درمانگاه پایگاه دریایی خرمشهر منتقل شدند.
وی به مجموع فعالیتها و ارائه خدمات این پایگاه در ایام اربعین در مرز شلمچه به زائران اشاره کرد و گفت: از ابتدای استقرار 2 موکب در این مرز ضمن توزیع بیش از 17 هزار پرس غذا، پنج هزار و 668 نفر زائر اسکان داده شد. 
ناخدایکم مقدم در ادامه گفت: به منظور تسهیل تردد و انتقال زائران از خرمشهر تا مرز شلمچه و برعکس سه دستگاه مینی‌بوس به کارگرفته شد و تاکنون چهارهزار و500 نفر در این مسیر به مقصد انتقال داده شدند.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر ضمن اشاره به توزیع روزانه 160 هزار لیتر آب شرب در میان موکب‌های شلمچه توسط این پایگاه گفت: همچنین با توجه به دراختیار داشتن دستگاه یخ‌ساز روزانه 160 قالب یخ بین موکب‌های شلمچه توزیع می‌ کنیم.

ناخدایکم ستاد مقدم با بیان اینکه اکنون موج بازگشت زائران آغاز شده افزود: موکب‌های این یگان تا 28 ماه صفر به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: بیمارستان صحرایی تا 30مهرماه و پایان بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات در مرز شلمچه مستقر است.
وی افزود: برای بازگشت زائران نیز روزانه سه وعده غذایی پیش‌بینی شده و تا 28 ماه صفر میزبان زائران ابا عبدالله الحسین (ع) می‌باشیم.
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: با توجه به اینکه اکثر زائران بازگشتی با خودروی شخصی قصد عزیمت به شهرهای خود را دارند توصیه می کنیم قبل از حرکت حتما در موکب‌ها و محل‌های در نظر گرفته شده استراحت کنند و با عجله و شتاب اقدام به رانندگی نکنند به توصیه نیروهای نظامی، انتظامی، راهور و پلیس راه توجه داشته باشند تا به سلامت به مقصد خود برسند.

بیش از 400موکب مردمی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی شلمچه مستقر شده و به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه‌های مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر از روزهای آغازین ماه صفر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان