نیروهای آمریکایی ۲۳۰ عضو داعش را تحویل گرفتند

فارس نوشت:در حالی که مناطق شمال سوریه شاهد آرامش نسبی است، نیروهای آمریکایی ۲۳۰ زندانی داعشی را که همه آنها تبعه کشورهای خارجی بودند، به زندان «الشدادی» در استان حسکه منتقل کرده‌اند.

نیروهای آمریکایی 230 عضو داعش را تحویل گرفتند
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اعلام این خبر نوشت که این تعداد زندانی داعشی در زندان «المالکیه» در حومه شهر «قامشلی» در نزدیکی مرز ترکیه مستقر بودند که به زندان «الشدادی» در حسکه منتقل شدند.

انتقال این زندانیان به حداقل 140 کیلومتر دورتر از مرزهای ترکیه در حالی است که ترکیه و آمریکا بر سر آتش‌بس پنج روزه در شمال سوریه به توافق رسیده اند. توافقی که سه روز به پایان آن باقی مانده است.

طبق این گزارش، آمریکا همچنین پنج تن از تروریست‌های زندانی داعش را با یک فروند «هواناو» (شناور دو منظوره آبی- خاکی) از طریق روستای «العدنانیه» در حومه قامشلی به خاک عراق منتقل کرده است.

پیش از این مسئولان عراقی گفته بودند که حاضر نیستند اتباع خارجی داعش که در زندان‌های سوریه به سر می‌برند را تحویل بگیرند. بغداد گفته است که صرفا اتباع عراقی داعش را خواهد پذیرفت. با این حال به نظر می‌رسد انتقال 230 تروریست خارجی داعش از قامشلی به حسکه مقدمه‌ای برای انتقال آنها به داخل خاک عراق باشد. در تاریخ بیستم مهر گذشته نیز آمریکا 80 تروریست داعشی را از حسکه به عراق منتقل کرده بود.

آمریکا مدعی است که نگران فرار تروریست‌های داعش از زندان‌های واقع در شمال سوریه است. زندان‌هایی که به دست نیروهای کرد اداره می‌شود. اما در این میان عراق نیز تدابیر امنیتی در مرز خود با سوریه را افزایش داده و هزاران نیرو را در نقاظ مرزی مستقر کرده است.

310 310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان