کاهش آلودگی هوای زنجان با راه‌اندازی پیک دوچرخه

زنجان - ایرنا - رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: راه اندازی و فعالیت پیک دوچرخه در زنجان حرکت خوب زیست محیطی و کاری ارزشمند در جهت کاهش آلودگی هوای استان است.

کاهش آلودگی هوای زنجان با راه‌اندازی پیک دوچرخه

امجد باقری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیک دوچرخه توسط یکی از دوچرخه سواران زنجانی راه اندازی شده است و در حال حاضر 15 نفر از جوانان زنجانی در این پیک فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: حسین حیدری یکی از اعضای فعال پویش سه شنبه های بدون خودرو زنجان، در این پیک به صورت تمام وقت با دوچرخه مشغول فعالیت است.

باقری به برگزاری جشن 2سالگی سه شنبه های بدون خودرو زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: در هشتادمین هفته از فعالیت پویش سه شنبه های بدون خودرو زنجان، دوچرخه سواران اعضای این پویش به مناسبت 2 سال فعالیت، چهار کیلومتر در شهر زنجان رکاب زدند.

وی تصریح کرد: پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در زنجان از مهر ماه 96 آغاز شده است و طی این مدت، 80 هفته اعضای این پویش در روزهای سه شنبه در سطح شهر زنجان برنامه دوچرخه سواری اجرا کرده‌اند.

باقری افزود: سه‌شنبه هفته جاری /23 مهر ماه/ قریب 20 نفر از دوچرخه سواران زنجانی عضو این پویش از میدان قائم(کوچمشکی)  تا پیاده راه سبزه میدان، رکاب زدند.

وی ادامه داد: این اقدام که با عبور از خیابان های استانداری، سعدی شمالی و جنوبی، زینبیه، چهار راه امیرکبیر وخیابان امام خمینی(ره) صورت گرفت به منظور اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در ترغیب افراد برای آمد و شد با وسائط نقلیه عمومی و دوچرخه، صورت گرفت.

باقری تصریح کرد: در پایان این آئین با حضور پیشکسوتان دوچرخه سواری زنجان و مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از اعضای فعال پویش سه شنبه های بدون خودرو در زنجان تقدیر شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان