امروز در شورای شهر تهران مطرح شد؛

اعلام آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری برخی از اختیاراتش به مدیریت شهری پایتخت

اردکانیان از آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری برخی از اختیارات و مسئولیت‌ها به مدیریت شهری پایتخت خبر داد.

اعلام آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری برخی از اختیاراتش به مدیریت شهری پایتخت

خبرنگار: پاینده/سال 98 یکی از ترترین سال‌ها / آماده تجدید سازمان برای واگذاری برخی اختیارات و مسئولیت‌ها به مدیریت شهری هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت بارش‌ها در سال جدید گفت: در آغاز سال آبی هستیم و بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی برای آذر ماه به طور متوسط میزان بارش‌ها از حد نرمال 30 ساله بیشتر خواهد شد و اگر ما این رویه را برای سال‌های متمادی داشته باشیم باید گفت که شرایط خوب است.

وی افزود: به دلیل آن که کشور ما دوره خشک بلند مدتی را پشت سر گذاشته است، میزان بارش‌ها تنها موجب جبران رطوبت از دست رفته می‌شود، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که جدا از شرایط جوی که در سال گذشته داشتیم برخی از سیلاب‌ها موجب خسارت‌های مالی و جانی بسیاری شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه وقوع سیلاب خسارت‌های زیادی را به همراه داشت، گفت: البته این سیلاب فوایدی نیز به همراه داشت که یکی از آن‌ها امکان افزایش تولید انرژی در سدها بود که توانستیم با کمک مردم و مسئولان 2 سال کامل حدی را پشت سر بگذاریم.

سال 98 یکی از تَر ترین سال‌ها در کشور

اردکانیان با اشاره به خشکی سال 97 تصریح کرد: سال 97 جزء یکی از خشک‌ترین سال‌ها در 50 سال اخیر بود، اما در مقابل آن سال 98 یکی از ترترین سا‌ل‌هاست و این شرایط در 2 دهه اخیر منحصر به فرد است، چراکه توانستیم در این شرایط 3 رکورد را در بخش برق از آن خود کنیم.


بیشتر بخوانید: شهرداری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تهران جلوگیری کند


وی در تشریح اولین رکورد وزارت نیرو افزود: در سال اخیر 3 هزار مگاوات برق به شبکه افزوده شد که در شرایط تحریم این دستاورد بزرگی است، اما در تشریح رکورد دوم باید بگویم که ما در بخش مصرف نیز دستاورد‌هایی داشتیم.

وزیر نیرو با اشاره به اوج بار مصرف انرژی در کشور گفت: یکی از نقاط ضعف ما بحث اوج بار مصرف بود که به دلیل سهم بالای دستگاه‌هایی مانند سرمایش در بازه زمانی کوتاهی ناچار به خاموشی بودیم که توانستیم با برنامه‌ای 11 وجهی به رکوردی دست پیدا کنیم که میزان 3 هزار و 800 مگاوات اوج بار در شرایط مشابه مصرف کم شود و این به معنی کم شدن عرضه انرژی نبود.

اردکانیان در تشریح رکورد سوم وزارت نیرو افزود: رکورد سوم امکان صادرات بیشتر برای وزارت نیرو بود که شرایطی را رقم زد که ما به کشور‌های همسایه مانند عراق برق صادر کنیم و در ادامه من می‌خواهم درباره تهران و شهرداری و شورای آن صحبت کنم.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در دوره دولت دوازدهم محوری‌ترین برنامه مدیریتی خود را در عرضه و تقاضای آب و برق قرار دادیم و اعتقاد ما این است که مقداری از زمان را نیز از دست داده‌ایم، زیرا اگر بحث مدیریت تقاضا را در کنار مدیریت تولید و عرضه جلو نبریم، شرایط پایداری نخواهیم داشت و این موضوع را برای ما پیچیده می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم همکاری مدیریت شهری که در ماه‌های اخیر آغاز شده است در بحث آب و برق تداوم یابد و تا زمانی که نقطه ضعف اداری خود را هدف نگیریم، ممکن است مشکلات پنهان بمانند و حل نشوند.

بخشی نگری ریشه بزرگ مشکلات ما در کشور

اردکانیان ادامه داد: ضعف دیگری که ما امروز با آن درگیر هستیم بخشی نگری حاکم بر مدیریت است که ریشه بزرگ مشکلات ماست و به عقیده ما شهرداری تهران باید ساز و کار دائمی همکاری را تعریف کند و نکته قابل تأمل این است که باید بدانیم تا زمانی که خطوط و مرز‌ها ما را از یکی دیدن خدمات شهری جدا کند از مأموریت خود دور شده‌ایم.

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه باید برنامه مشترکی بین مدیریت شهری و وزارت نیرو تدوین شود، گفت: ما آماده‌ایم که در تهران اختیارات و مسئولیت را تجدید سازمان کنیم و این موضوع هیچ مغایرت قانونی نداشته باشد و می‌توانیم برنامه زمانی خود را تا پایان دولت دوازدهم ارائه کنیم تا با کمک هم بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با اشاره به کارگروه تشکیل پساب گفت: کارگروهی در بحث پساب تشکیل شده و ما در مسیر نهایی کردن تفاهم نامه‌ای هستیم که می‌توانیم در آن چارچوب مدل توسعه یافته‌ای را تعریف کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان