تعداد شرکت کنندگان جشنواره موسیقی نواحی رشد ۱۰۰ درصدی دارد

کرمان - ایرنا - به گفته مدیر ستاد اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران ۲۸۰ شرکت‌کننده از سراسر کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

تعداد شرکت کنندگان جشنواره موسیقی نواحی رشد 100 درصدی دارد

سورج یاسایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 15 کمیته اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران از 2 هفته قبل فعالیت خود را آغاز کرده تا بهترین شرایط را برای اجراها، اسکان و پذیرایی شرکت کنندگان و میهمانان جشنواره فراهم آورند.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل اغلب اجراها در فضای سربسته و سالن ها برگزار می‌شد، اما سعی کردیم اجراهای عمومی امسال در فضاهای تاریخی مانند بازار، میدان و کاروانسرای گنجعلیخان شهر کرمان برگزار شود تا مردم از آن استفاده کنند.

مدیر ستاد اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران بیان کرد: برخی از گروه‌های منتخب جشنواره در کلوتهای کویر شهداد با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری به اجرا برنامه می پردازند و احتمالا در باغ شاهزاده ماهان نیز اجرای کوچکی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سازهای موسیقی سنتی همزمان با جشنواره موسیقی نواحی افزود: بر اساس تصمیم کارشناسان، بخشی از سازهای موسیقی سنتی موزه ساز تهران به موزه ساز کرمان در باغ موزه هرندی انتقال داده می شود.

یاسایی اظهار داشت: همزمان با دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان، نمایشگاه عکس از موسیقی نواحی برگزار می شود و درصدد هستیم پس از پایان جشنواره با همکاری خانه عکاسان و هنرمندان نمایشگاه عکسهای جشنواره را برپا کنیم.

وی تاکید کرد: انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با استقبال بی نظیر گروه ها و نوازندگان همراه بود و در پایان مهلت قانونی اعلام شده، 96 اثر در بخش‌ اصلی و اجرای آثار با کلام مبتنی بر منظومه‌های تغزلی از شاعران کهن ایران زمین و همچنین شاعران بومی (با گویش‌ها و زبان‌های محلی)، از 22 استان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید.

مدیر ستاد اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران ادامه داد: هیئت انتخاب آثار تا پایان هفته جاری اسامی نهایی شرکت کنندگان دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران را اعلام می کند.

 دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ١٦ تا ١٩ آبان ماه ١٣٩٨ در شهر کرمان و در گستره ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت غیررقابتی برگزار خواهد شد.

سابقه برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در کرمان به دهه 70 برمی گردد و تاکنون 11 دوره آن در استان کرمان برگزار شده و دبیرخانه دائمی جشنواره نیز از سال 95 به مدت سه سال در کرمان مستقر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان