سرقت از خانه‌های ولنجک برای تهیه موادمخدر/ مجرمان در دام پلیس افتادند

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی از دستگیری سارقانی خبر داد که با سرقت از منازل شمال تهران دست به تهیه مواد مخدر می زدند.

سرقت از خانه‌های ولنجک برای تهیه موادمخدر/ مجرمان در دام پلیس افتادند

////امروز////سرقت از خانه‌های ولنجک برای تهیه موادمخدر/ اعتراف سارقان به 10 فقره سرقت از منازل شمال تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: ساعت 23:00 دوم مرداد ماه امسال مرد جوانی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس و از وقوع سرقت منزلش توسط سارق یا سارقان در محدوده زعفرانیه به کلانتری 163 ولنجک اعلام شکایت کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با حضور مأموران کلانتری در محل سرقت و تأیید خبر اولیه، تحقیقات مقدماتی با موضوع سرقت منزل آغاز شد.

وی تصریح کرد: تحقیات اولیه حکایت از این داشت که سرقت توسط تعدادی از سارقان انجام شده است و پرونده تشکیل شده برای رسیدگی تخصصی و دستگیری متهمان پرونده در اختیار پایگاه یکم قرار گرفت.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت، در ادامه افزود: شاکی پس از حضور در پایگاه در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: منزلمان در طبقه دوم یک مجتمع 8 واحدی است و روز حادثه من به اتفاق خانوده ام ساعت 5 عصر برای خرید از منزل خارج شدیم و حدود ساعت 9 شب بود که یکی از همسایگان با من تماس گرفت و اعلام داشت: منزلتان مورد دستبرد سارقان قرار گرفته است که بلافاصله به منزل مراجعه و متوجه شدیم سارقان تعدادی از اموال منزلمان شامل: طلا جات، جواهرات، دوربین فیلم برداری، مجسمه آنتیک، مکمل‌های ورزشی، عطر، ادکلن، وسائل تزئینی، لباس‌های مردانه و زنانه، ساعت مچی زنانه و مردانه برند گرانبها، بشقاب‌های زینتی گرانقیمت وکارت عابر بانک مجموعاً به ارزش تقریبی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان سرقت کرده اند.

سرهنگ دستخال بیان داشت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله به همراه تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت پلیس آگاهی راهی محل سرقت شدند، در بررسی اولیه مشخص شد سارقان با تخریب در ورودی وارد منزل شده و اقدام به سرقت اموال کرده اند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات میدانی به دست آمده که متهمان پرونده با استفاده از یک دستگاه خودروی 206 سفید رنگ به شماره پلاک (38 م*ایران*1) که به طرز مشکوکی در حال پرسه زنی در محدوده سرقت بوده اموال سرقتی را از محل سرقت منتقل کرده اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: با بدست آمدن این اطلاعات، شناسایی مالک خودرو در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که در گام بعدی مالک خودور به هویت"ف.. پ" که یک خانم بود، شناسایی شد که با هماهنگی مقام قضایی مالک خودرو در 23 مهرماه در محدوده صادقیه دستگیر که در بازرسی از محل سکونت وی یک دستگاه خودروی سواری 206 و مقادیری قابل توجه از اموال سرقتی کشف و توقیف شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی، ابراز داشت: در تحقیقات صورت گرفته از مالک خودرو در خصوص سرقت، اظهار داشت: اموال کشف شده را مرد جوانی به نام " ر. " که یکی از اقوام دور وی می‌باشد هدیه گرفته است که هر از گاهی برای انجام کار‌های شخصی خودرو را به امانت از من می‌گیرد.

وی گفت: کارآگاهان به دنبال اظهارات خانم جوان، برای دستگیری متهمان اصلی پرونده وارد عمل شدند و موفق شدند مخفیگاه یکی از متهمان را در محدوده خیابان ولیعصر شناسایی و در یک اقدام پلیسی این فرد را که در کمد دیواری محل سکونتش مخفی شده بود دستگیر کنند. پس از انتقال این فرد به پایگاه یکم وی به سرقت از منزل مال باخته با همکاری همدستش معترف شد و اظهار داشت: سرقت را به اتفاق همدستش به نام " خ. " انجام داده است که بلافاصله وی نیز در مخفیگاهش در محدوده سعادت آباد دستگیر و به سرقت از منزل شاکی معترف کرد.


بیشتر بخوانید: سرقت از خودرو‌های سوئیچ دار با سوء استفاده از غفلت شهروندان/ پراید، پژو 405 و پژو پارس طعمه سارقان


سرهنگ دستخال با بیان اینکه متهمان تا کنون به 10 فقره سرقت از منازل شمال تهران اعتراف کردند، افزود: متهمان اظهار داشتند که اموال سرقتی را به افراد ناشناس فروخته اند و پول حاصله را صرف مصرف مواد مخدر و خوشگذرانی کرده اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهرا گفت: هر 2 متهم با دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی می‌باشند.

سرهنگ دستخال در پایان به شهروندان چند توصیه کرد: حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب کنید.

وی بیان داشت: به تازگی به منظور زیبایی نمای ساختمان سردر‌هایی بر روی درب ساختمان نصب می‌شود که به سارقان کمک می‌کند تا به راحتی ابتدا بر روی علمک گاز و سپس بر روی این سردر‌ها پاگذاشته و با یاری خود صاحبخانه برای سرقت منزل وارد عمل شوند. بر این بنیاد از نصب سر در بر روی درب ساختمان دوری کنید.

وی تاکید کرد: حتما موقع ترک خانه یکی از همسایگان را در جریان قرار دهید تا نسبت به سر و صدا‌های احتمالی و رفت و آمد‌ها
به منزل شما حساسیت نشان دهد.

این مقام انتظامی توصیه کرد: در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین‌های با کیفیت استفاده شده و حتما یکی از دوربین‌ها به منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابجا شده در محل مناسبی در کوچه نصب شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان