وزارت دفاع ترکیه:نیروهای مسلح کُرد ۲۰ بار توافق منطقه امن را نقض کرده‌اند

ایلنا نوشت:وزارت دفاع ترکیه امروز- یکشنبه- اعلام کرد که شبه‌نظامیان «پ.پ.ک» و «ی. پ. گ» به‌رغم توافق منطقه امن بین آنکارا و واشنگتن در شمال سوریه ۲۰ عملیات تحریک‌آمیز یا نقض توافق مرتکب شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه:نیروهای مسلح کُرد 20 بار توافق منطقه امن را نقض کرده‌اند

به گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز- یکشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق به‌رغم توافق منطقه امن بین آنکارا و واشنگتن در شمال سوریه 20 با این توافق را نقض کرده‌اند. 

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که در عملیات آتش توپخانه و سلاح سبک عناصر مسلح در اثنای عملیات اطلاعاتی نیروهای ترکیه در منطقه «تل ابیض» در شرق فرات یک سرباز کشته و یک نفر دیگر زخمی شد. 

در این بیانیه تأکید شده است که نیروهای ترکیه در چارچوب دفاع از خود پاسخ مناسب و لازم به این حملات را دادند. 

این بیانیه افزوده است: «به رغم اینکه توافق منطقه امن از سوی کُردها نقض شده است، اجازه دادیم روز گذشته 39 آمبولانس وارد منطقه رأس العین شده و به سلامت با تعدادی از مجروحان و افراد دیگر از این منطقه خارج شود». 

آنکارا و واشنگتن پنجشنبه گذشته به توافق تعلیق عملیات نظامی در شمال سوریه با شروط ایجاد منطقه امن تحت کنترل ارتش ترکیه و خروج عناصر مسلح کُرد از منطقه و رفع تحریم‌ها از آنکارا دست یافتند.

ارتش ترکیه در تاریخ 9 اکتبر جاری عملیات نظامی با نام «چشمه صلح» در منطقه شرق فرات واقع در شمال سوریه را با همکاری نیروهای ارتش آزاد به ادعای پاک‌سازی منطقه از شبه‌نظامیان کُرد و ایجاد منطقه امن برای آوارگان سوری آغاز کرد.

310311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان