واکاوی ظرفیت های گردشگری البرز

کرج - ایرنا - ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان البرز  با هدف رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری در نشست زیرساخت ها و فرصت های گردشگری این استان مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

واکاوی ظرفیت های گردشگری البرز

مناظر طبیعی بکر، اماکن تاریخی، کویر ، آبشارها و رودخانه های خروشان استان البرز از جمله جاذبه های گردشگری این استان به شمارمی رود که درصورت اجرای طرح های گردشگری می تواند رونق تولید را در حوزه اقتصاد رقم زند.

نبود هتل پنج ستاره، ضرورت ساماندهی حاشیه رودخانه ها با اجرای طرح های گردشگری، بازسازی بناهای تاریخی با قدمت بالا، ایجاد موزه آثار تاریخی، ایجاد پارک حیات وحش  ازجمله مباحث مهمی بود که نشست زیرساخت ها و فرصت های گردشگری استان البرز ازسوی دستگاه های اجرایی این استان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل فنی استانداری البرز روز یکشنبه در این نشست با تاکید بر اینکه وزارت کشور اجرای طرح های گردشگری را در استان البرز مورد تاکید قرار داده و افزود: باید زمین های مستعد برای گردشگری و احداث هتل ازسوی مسئولان و مدیران این استان معرفی شود.

غلامحسین سلمانی افزود: استاندار البرز به جد این مهم را پیگیری می کند و براساس گزارش ها شهرگلسار، شهرستان طالقان ، شهر ماهدشت و شهرستان نظرآباد از جمله مکان های مستعد برای اجرای طرح های گردشگری شناخته شده اند.

وی ادامه داد: براین اساس اگر زمینی مستعد اجرای طرح های گردشگری باشد ولی کاربری لازم را نداشته باشد اقدامات موثر برای حل مشکل انجام خواهد شد.

شهردار کرج نیز اظهار داشت: یکی از مشکلات استان البرز نبود هتل پنج ستاره است که همکاری لازم ازسوی شهرداری دراین زمینه صورت گرفته است.

علی کمالی زاده افزود: همچنین با هدف رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری از آمادگی لازم برای ایجاد مکانی برای صنایع دستی برخوردار هستیم .

وی گفت: اکنون عملیات اجرایی پارک حیات وحش در کرج اغاز شده و در منطقه باغستان فعالیت های خوب گردشگری درحال انجام است.

کمالی زاده افزود: مساحت پارک حیات وحش کرج 100هکتار است که سرویس بهداشتی و زمین بازی کودکان درآن ایجاد شده است.

وی بیان داشت: ایجاد نمازخانه ،آبنما، اجرای شبکه توزیع و سیستم آبیاری ، نصب سیستم روشنایی ، آلاچیق از دیگر اقدامات انجام شده در پروژه پارک حیات وحش است.

احدالله احمدی پرگو معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در ادامه گفت: سه میلیارد تومان برای اجرای طرح های مطالعاتی گردشگری کرج اختصاص یافته است که کوهستان بیجی، باغات کلاک ، اراضی چمن و دهکده تفریحی باغستان از جمله آنها به شمارمی رود.

احمدی پرگو افزود: برای حریم شهر کرج نیز 17پرویه شامل ایستگاه های فعالیت های هیجانی، تله کابین و محور سورتمه ریلی پیش بینی شده که شناسنامه این طرح ها تهیه شده است.

وی یادآورشد: پروژه تپه مرادآب  که از طرح های گردشگری کرج است در حال عقد قرارداد با مشاور ذیصلاح بوده بطوریکه محدوده مطالعاتی آن 72هکتار است.

این مسئول اظهار داشت: سند پهنه بندی حریم شهر کرج تصویب شده و حریم شهر کرج 16 هزار هکتار است که اگر فرودگاه پیام را از این حریم خارج کنیم این حریم به 12 هزار هکتار می رسد.

بهسازی فضای سبز کارخ مروارید کرج به مساحت 27 هکتار با بودجه مصوب 50میلیارد ریال در سال 98 و اقداماتی از مله حذف علف های هرزدر 16 هکتار،اصلاح آبخور درختان ،لایروبی 2حلقه چاه و راه اندازی مجدد آن از جمله مباحث مطروحه در نشست زیرساخت ها و فرصت های گردشگری استان البرز بود.

همچنین دراین نشست مناسب سازی حاشیه رودخانه کرج به مساحت 12 هکتار با بودجه 50 میلیارد ریال درسالجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

البرز را به لحاظ گردشگری سرزمین چهارفصل می دانند زیرا جاذبه های این استان در تمام فصول سال می توانند گردشگر پذیر باشند .
از پیست بین المللی دیزین ، روستاها ، سد کرج ، غارهای یخی و ارتفاعات سر سبز و بکر در شمال استان گرفته تا کویر اشتهارد ، هر یک دارای جذابیتی خاص در تمام فصول سال است و به عبارتی می توان گفت این استان برای تمام سال جذابیت دارد.
کوه ها ، غارها ، روستاهای کوهستانی ، باغ ها ، درختان کهنسال ، تپه های باستانی ، دشت اشتهارد ، فرودگاه های آموزشی تفریحی ، بناهای تاریخی ، باغ های سیب، دانشگاه های قدیمی و ده ها اثر دیگرطبیعی و تاریخی دیدنشان خالی از لطف نیست.
قرار گرفتن این استان در مسیر مناطق گردشگری شمال سبب شده تا مسافران کمتر توجهی به جاذبه های البرز کنند و تنها خاطره این سفرها برای مسافران و البرزی ها، سایه دودخیز ترافیک سنگین بر جاده های منطقه است که مجال توجه به اطراف را از گردشگران گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان