اربعین امسال موردی از بیماری واگیر در مرز شلمچه نداشتیم

مهر نوشت: رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به تدابیر بهداشتی اتخاذ شده، خوشبختانه اربعین امسال موردی از بروز بیماری های واگیر دار و همه گیر در مرز شلمچه نداشتیم.

اربعین امسال موردی از بیماری واگیر در مرز شلمچه نداشتیم

شکرالله سلمان زاده ضمن اشاره به جمعیت زیادی که امسال راهی کربلا شده اند، اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه بیماری واگیر دار و همه گیری به جز از سرماخوردگی فصلی و مواردی از اسهال، مشاهده نشده است.

وی تعداد بالای زائرین حسینی را دلیل مراجعات زیاد آنان به درمانگاه و بیمارستان صحرایی این دانشکده مستقر در مرز شلمچه دانست و افزود: در این ایام در برخی روزها تا 10 هزار مراجعه کننده داشتیم که اگر بخواهیم آمار تجمعی را ارائه کنم، رقم مراجعان به حدود72 هزار نفر می رسد.

وی اظهار کرد: از زمان برپایی بیمارستان صحرایی در شلمچه، 57 هزار 721 مورد به صورت سرپایی درمان شدند،11 هزار و 557 نفر به طور موقت بستری شدند و هزار و 843 نفر نیز از خدمات مامایی استفاده کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: در مدت یاد شده همچنین700 مورد اعزام به بیمارستان های منطقه داشتیم.

سلمان زاده گفت: در مجموع تا روز گذشته حدود 71 هزار 806 مورد مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی داشتیم که پیش بینی می شود تا  آخرین روز بازگشت زائران این آمار به 100 هزار نفر برسد.

به گفته وی توزیع آب به شکل بسته بندی، نظارت خوب مواکب بر این اقدام و همچنین  زحمات شبانه روزی نیروهای بهداشت این دانشکده که بر وضعیت موجود نظارت بهداشتی داشتند، مهم ترین عامل در پیشگیری و شیوع بسیاری از بیماری ها بود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان