رصد جرائم اقتصادی در فضای مجازی زیر ذره بین پلیس

رئیس پلیس فتا البرز با اشاره به اینکه برداشت غیرمجاز بیشترین جرم اقتصادی درفضای مجازی است، گفت : براین اساس، رصد فضای مجازی به صورت ویژه در این استان انجام می شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد اقبالی اظهارداشت: با پیشرفت روز افزون فعالیت کاربران در فضای مجازی پیشگیری از وقوع جرائم اقتصادی دراین حوزه با جدیت رصد می شود که پلیس فتا البرز علاوه بر ماموریت‌های ویژه خود شناسایی، کنترل، کشف و مقابله با جرایم اقتصادی در فضای مجازی به جدیت در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد: افرادی که با هر عنوانی اقدام به تبلیغ، خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی کنند با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

برای شناسایی فعالیت متخلفان اقتصادی در فضای مجازی با همکاری سایر دستگاه‌های همخوان تدابیر لازم انجام شده که به محض شناسایی به حوزه مربوطه معرفی می‌شوند.

اقبالی خاطرنشان کرد: در حوزه جرایم اقتصادی در فضای مجازی علاوه بر برداشت غیرمجاز و فیشینگ، جرائمی همچون قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر، احتکار، پولشویی، فرار مالیاتی و سایر جرایم شناسایی و برخورد می‌شود.

رئیس پلیس فتا البرز بیان داشت: اجرای طرح ملی مقابله با کالای قاچاق و قاچاق کالا به صورت ویژه در این استان در حال اجرا است.

وی تاکید کرد که پلیس البرز در ماموریت خود در مبارزه با قاچاق کالا و سایر جرایم اقتصادی، در تحقق فرامین مقام معظم رهبری عزم جدی دارد و قاطعانه با برهم زنندگان نظام اقتصادی برخورد خواهد کرد.

اقبالی نقش مردم را در مبارزه با پدیده شوم جرایم اقتصادی مانند قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو می‌کند، بسیار تأثیرگذار دانست.

کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی یا اصلی با عناوین اقتصادی، وام‌های کلان. تسهیل در فعالیت‌های اقتصادی، موضوع را به پلیس فتا این استان به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان