خودروی الکتریکی فوق کامپکت تویوتا، آمادهٔ ورود به جاده‌های ژاپن

تویوتا برنامه‌های زیادی برای ساخت خودروهای الکتریکی دارد و بازار داخلی ژاپن نقش بزرگی در شروع خانوادهٔ الکتریکی‌های این شرکت بازی می‌کند

خودروی الکتریکی فوق کامپکت تویوتا، آمادهٔ ورود به جاده‌های ژاپن

تویوتا برنامه‌های زیادی برای ساخت خودروهای الکتریکی دارد و بازار داخلی ژاپن نقش بزرگی در شروع خانوادهٔ الکتریکی‌های این شرکت بازی می‌کند. یکی از اولین محصولات الکتریکی تویوتا، این خودروی فوق کوچکی است که در تصاویر مشاهده می‌کنید و فعلاً با نام «اولترا کامپکت BEV» شناخته می‌شود. این خودرو اواخر همین ماه در قالب نمونه‌ای آمادهٔ تولید در نمایشگاه توکیو معرفی می‌شود و قرار است تا اواخر سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ژاپن شود. اولترا کامپکت BEV که برای استفاده در ترددهای مسافت کوتاه ضمن تأثیر محدود بر محیط‌زیست طراحی شده است، با هدف فراهم کردن آزادی جابجایی برای مردم در هر دوره از زندگی، جامعهٔ سالخوردگان ژاپن را هدف قرار داده است.

این خودروی الکتریکی دونفره که تنها 2,490 میلی‌متر طول و 1,290 میلی‌متر عرض دارد، به‌طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای حمل‌ونقلی خریدارانی طراحی شده که ترددهای کوتاه و منظمی دارند. این افراد شامل سالخوردگان، رانندگانی که تازه گواهینامه گرفته‌اند یا بازرگانانی که از خریداران محلی بازدید می‌کنند می‌شود. با توجه به این اهداف، بُرد 100 کیلومتری و حداکثر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت این خودرو مناسب به نظر می‌رسد. همچنین به گفتهٔ تویوتا، اولترا کامپکت BEV شعاع چرخش بسیار کوتاهی هم دارد که در خیابان‌های شهری باریک مفید خواهد بود. در مورد ظاهر این ماشین اما حرف چندانی نمی‌توان زد زیرا شکل کلی آن نسبتاً ساده بوده و اسمارت فورتو را یادآوری می‌کند.

اما در کنار اولترا کامپکت BEV، تویوتا در نمایشگاه توکیو خودروی الکتریکی دیگری البته به‌صورت کانسپت را هم معرفی می‌کند که اولترا کامپکت BEV بیزینس نام دارد. این خودروی مطالعاتی برای کاربری‌های تجارتی طراحی شده که شامل ترددهای کوتاه مکرر و پارک کردن می‌شود. این کانسپت در اصل به‌عنوان یک دفتر کار متحرک عمل می‌کند و می‌تواند برای تردد، کار و استراحت مورداستفاده قرار گیرد. اولترا کامپکت BEV بیزینس کانسپت از سه حالت مختلف شامل رانندگی، دفتر کار و استراحت برخوردار است که هرکدام ترکیب داخلی متفاوتی را ارائه می‌کنند؛ اما علاوه بر این دو ماشین، سه‌چرخهٔ i-Road و سه واکینگ BEV مختلف هم از دیگر محصولات الکتریکی در غرفهٔ تویوتا در نمایشگاه توکیو خواهند بود. این سه واکینگ BEV شامل نمونه‌های ایستاده، نشسته و ویلچر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان