مجوز رسمی تسلا برای تولید خودرو در چین

تسلا مجوز رسمی تولید محصولات خود در کارخانه‌ی گیگا فاکتوری ۳ در چین را به دست آورد.

مجوز رسمی تسلا برای تولید خودرو در چین

تسلا مجوز رسمی تولید محصولات خود در کارخانه‌ی گیگا فاکتوری 3 در چین را به دست آورد.


تسلا با اعلام این موضوع گفته که دولت چین نام این شرکت را به لیست خودروسازان تائید شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور اضافه کرده است. با صدور این مجوز، تسلا می‌تواند هر موقع که آماده باشد تولید محلی محصولات خود در چین را آغاز کند.


اوایل ماه جاری بود که گفته شد تسلا می‌تواند تولید خودروهای خود در کارخانه‌ی چین را تا پیش از پایان ماه اکتبر شروع کند هرچند روز رسمی آغاز تولید خودروی تسلا در این کشور اعلام نشده است.


تسلا می‌خواهد تا پایان سال جاری ظرفیت تولید حداقل 1000 دستگاه مدل 3 در این کشور را داشته باشد. تولید خودرو در چین به این خودروساز اجازه می‌دهد تا از تعرفه‌های وارداتی زیادی که روی خودروهای وارد شده از آمریکا وضع می‌شود دوری نماید. این کارخانه اولین کارخانه در چین است که به‌طور کامل تحت تملک یک کمپانی خارجی بوده و به‌صورت جوینت ونچر تأسیس نشده است. اوایل ماه جاری تسلا 10 درصد معافیت مالیاتی دریافت کرد که باعث می‌شود قیمت محصولاتش حدود 14 هزار دلار کاهش یابد.


گفته می‌شود هزینه‌ی ساخت گیگا فاکتوری تسلا در چین حدود 2 میلیارد دلار بوده است. در این کارخانه علاوه بر تسلا مدل 3 مجموعه‌های باتری هم تولید خواهد شد و ظرفیت تولید خودروی آن در ابتدا 250 هزار دستگاه اعلام شده است. فاز دوم کارخانه باعث افزایش تولید به 500 هزار دستگاه در سال خواهد شد. در این کارخانه همچنین شاسی‌بلند کامپکت مدل Y نیز روی خط تولید خواهد رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان