آمریکا اجازه پرواز فضانورد ایرانی را به ایستگاه فضایی نمی دهد

آمریکا به عنوان یکی از شرکای اصلی ایستگاه بین المللی فضایی اجازه پرواز فضانورد ایرانی را به این ایستگاه با سفینه سایوز نمی دهد.

آمریکا اجازه پرواز فضانورد ایرانی را به ایستگاه فضایی نمی دهد

به گزارش اسپوتنیک، رئیس پژوهشکده سیاست فضایی ایوان موئیسیف در این خصوص توضیح داد.

پیشتر رئیس سازمان هوافضای ایران مرتضی براری گفته بود که ایران قصد دارد مذاکراتی را با طرف روس در زمینه مسئله مربوط به ارسال فضانورد خود به ایستگاه بین المللی فضایی آغاز نماید.

موئیسیف بیان داشت: « در اینجا به نظر من مشکلاتی وجود دارد. اگر ما بدون وابستگی به آمریکا در پروازی مستقل بدون توقف در ایستگاه بین المللی فضایی فضانورد را بفرستیم، این امر ممکن است. اگرچه باز هم ممکن است مشکلاتی در ارتباط با توافق مربوط به عدم توسعه فناوری های موشکی بروز کند. اما در کل اگر ما فقط تصمیم بگیریم که او با سفینه سایوز پرواز کند و در ایستگاه بین المللی فضایی توقف نکند آنوقت شکایتی نمی تواند باشد. اما چنین پروازی برای ایرانی های بسیار گران تمام می شود. طرف آمریکایی در خصوص عدم اجازه چنین پروازی نیز هشدار داده است. دونالد ترامپ این اجازه را نمی دهد.»

پیشتر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفته بود که ایران قصد دارد فضانورد خود را به فضا بفرستد اما تهران به کمک سایر کشورهای در این زمینه نیاز دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان