دفتر سازمان بدر در کرکوک هدف حمله تروریستی قرار گرفت

بغداد - ایرنا - یک شبکه تلویزیونی عراق از حمله تروریستی به دفتر سازمان بدر در استان کرکوک عراق خبر داد.

دفتر سازمان بدر در کرکوک هدف حمله تروریستی قرار گرفت

شبکه ان آر تی دقایقی پیش در گزارشی از حمله به دفتر سازمان بدر در محله القادسیه شهر کرکوک بوسیله یک بمب دست ساز خبر داد که منجر به زخمی شدن سه تن از اعضای این سازمان شد. 

علاء الموسوی مسوول دفتر سامان بدر در کرکوک با تایید بروز این حمله، گفت که پیش از این تهدیداتی از سوی برخی  افسران وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق (به رهبری مسعود بازرانی) علیه ما شده بود و گفته بودند که باید دفتر را تعطیل کنید در غیر صورت آن را منفجر خواهیم کرد. 

وی مدعی شد که اطلاعات و ادله دقیق در این خصوص دارد و در زمان مناسب آنها را منتشر خواهد کرد. 

به گفته موسوی با توجه به این که احتمال  حملات دیگری به این مقر می رفت، هم اکنون نیروهای سازمان بدر در حال حفاظت از این دفتر و تامین امنیت آن هستند. 

دو حزب حاکم در کردستان عراق (حزب دموکرات و اتحادیه میهنی) بعد از حمله گروه تروریستی داعش در 2014، به طور کامل بر کرکوک استیلا یافتند تا جایی که مسعود بارزانی رییس وقت اقلیم کردستان عراق آن را بخشی از منطقه کردستان عراق دانست.

در پی شکست گروه تروریستی داعش و همچنین خنثی شدن طرح همه پرسی استقلال کردستان عراق که بخشی از اهداف این همه پرسی، جدا کردن کامل کرکوک از عراق و الحاق آن به منطقه کردستان عراق بود، دولت مرکزی عراق در یک اقدام نظامی در 25 مهرماه 95، کرکوک را از زیر سلطه احزاب کردستان عراق خارج کرد و از آن زمان نیروهای فدرال کنترل این استان را بر عهده دارند. 

کرکوک از آن زمان زیر نظر دولت مرکزی عراق اداره می شود با این حال دو حزب عمده کردستان عراق بویژه حزب دموکرات طی این مدت تلاش های مختلفی برای آنچه بازگرداندن کرکوک می نامند و یا دست کم شریک کردن پیشمرگه های تحت کنترل خود در حفظ امنیت این منطقه انجام داده اند. 

استان کرکوک از همان زمان تاکنون بطور مداوم شاهد حوادث امنیتی پراکنده بوده است، امری که به باور برخی ناظران، کار عناصر جدایی طلب در احزاب کرد عراقی است که می خواهند نشان دهند، دولت مرکزی توان تامین امنیت منطقه را ندارد و پیشمرگه ها باید به منطقه برگردند. / 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان