با ادعای اقدام تحریک‌آمیز پیش از انتخابات آمریکا

فیسبوک چند حساب‌ دیگر را به بهانه ارتباط با ایران و روسیه تعلیق کرد

تهران – ایرنا – فیسبوک «چهار شبکه» از صفحات و حساب‌های کاربری را به بهانه ارتباط با ایران و روسیه و در راستای مقابله با «کارزار نفوذ خارجی» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعلیق کرد.

فیسبوک چند حساب‌ دیگر را به بهانه ارتباط با ایران و روسیه تعلیق کرد

به گزارش دوشنبه بلومبرگ، فیسبوک اعلام کرد که این شبکه‌ها در اقدامی «هماهنگ» مخاطبانی در آمریکا، شمال آفریقا و آمریکای لاتین را هدف قرار داده و فعالیت آنها شامل «اقدام تحریک‌آمیز پیش از انتخابات آمریکا» بود.
فیسبوک گفته که شبکه‌ای از حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» که محل فعالیت آنها روسیه بود، آمریکایی‌ها را هدف گرفته و پیام‌های سیاسی تفرقه‌آمیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا منتشر می‌کردند.
این پیام‌ها برای مخاطبانی در ایالت‌های ویرجینیا و فلوریدا فرستاده می‌شد.
فسبوک همچنین مدعی شد سه شبکه مجزای دیگر هم در ایران فعال بودند که تعلیق شدند.
این شبکه اجتماعی مدعی است که شبکه روسی با «آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه» (IRA) در ارتباط بود. واشنگتن مدعی است که روسیه در سال 2016 از این آژانس برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده کرده بود.
«ناتانیل گلیچر» رئیس بخش سیاست امنیت سایبری در فیسبوک گفت: آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه، پنجاه حساب کاربری اینستاگرام و یک حساب کاربری فیسبوک را برای جذب 246 هزار دنبال‌کننده به کار گرفته بود که حدود 60 درصد آنها در آمریکا بودند.
وی افزود: نمی‌توانم دقیقا بگویم هدف آنها چه بود.
ایران و روسیه همواره ادعاهایی از این دست را رد کرده‌اند.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان