برقراری پرواز آبادان - نجف در دست پیگیری است

آبادان- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه برقراری پرواز آبادان - نجف از ۶ ماه پیش پیگیری شد اما به دلیل یکسری مشکلات راه اندازی نشد گفت: تلاش می شود این پرواز پیش از اربعین سال آینده برقرار شود.

برقراری پرواز آبادان - نجف در دست پیگیری است

به گزارش ایرنا قدرت اله طمیمیان دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه در منطقه آزاد اروند اظهار داشت: پرواز آبادان - نجف را می خواهیم به صورت مستمر داشته باشیم و برای برقراری این پرواز در حال تلاش هستیم.

وی استفاده از ظرفیت گردشگری مذهبی را مهم دانست و گفت: سعی داریم که زائران را در شهرهای آبادان و خرمشهر اسکان دهیم تا بتوانیم از ظرفیت گردشگری مذهبی نیز استفاده کنیم.

طمیمیان با اشاره به تردد زائران از مرز شلمچه گفت: از اول صفر تاکنون از مرز شلمچه بیش از 745 هزار زائر  ایرانی و 225 هزار نفر اتباع خارجی از مرز خارج شدند.

وی کا تردد ثبت شده در مرز شلمچه را یک میلیون و 730 هزار نفر عنوان کرد و گفت: تردد زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته 150 درصد افزایش نشان می دهد.

طمیمیان افزود: منطقه آزاد اروند به منظور کاهش ترافیک و تردد خودروهای ویژه موکب ها امسال جاده ای به طول چهار کیلومتر به عنوان جاده پشتیبان آماده سازی کرد.

وی ادامه داد: پروژه اربعین در مرز شلمچه که در آن همه زیرساخت های مورد نیاز و نیازمندی های پیاده روی اربعین  دیده شده طراحی شده اما امسال به خاطر اینکه آماده نبود فقط به تردد خودروهای مخصوص موکب ها اختصاص یافت.

 معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند کمبود محل اسکان را از مشکلات عمده اربعین امسال بیان کرد و گفت: امسال با توجه به افزایش جمعیت و گرمای هوا با کمبود محل اسکان و استقرار نیروهای نظامی و انتظامی در مرز شلمچه مواجه شدیم که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم این مشکلات در اربعین سال آینده تکرار نشود.

وی ازدحام جمعیت در نقطه صفر مرزی شلمچه عراق و کمبود وسایل نقلیه را از عمده مشکلات در اربعین امسال بیان کرد و گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه با پیک جمعیت مواجه شدیم و ناوگان حمل و نقل و  جاده تنومه عراق آمادگی این همه جمعیت را نداشت بر این اساس تا آنجا که می توانستیم تعدادی از زائران را با هماهنگی هنگ مرزی به این سمت مرز برگردایم و با هماهنگی که با طرف عراقی داشتیم 3 موکب در شلمچه عراق برای خدمات رسانی به زائران مستقر شد و  غذا و آب به این نقطه ارسال شد.

شلمچه در 15 کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان