آموزش دکوپاژ روی شیشه در چند مرحله ساده

در این مطلب آموزش دکوپاژ روی شیشه در چند مرحله ساده و مدل هایی از طرح دکوپاژ را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت لذت را ببرید.

آموزش دکوپاژ روی شیشه در چند مرحله ساده

دکورپاژ از انواع هنرهای زیبا و سنتی است که می توانید به کمک آن شیشه ها را تزیین نمایید. برای انجام دکوپاژ روی شیشه از انواع ظروف شیشه ای نظیر بطری شیشه ای و تنگ ماهی و بشقاب شیشه ای و … که در منزل دارید می توانید استفاده نمایید. 

آموزش دکوپاژ روی شیشه و مراحل آن

دکوپاژ هنری آسان و کم هزینه است که شما می توانید به کمک آن روی سطوح مختلف طرح های زیبایی را ایجاد نمایید. در مطالب قبلی آموزش نقاشی روی سفال و آموزش نقاشی روی شیشه را مشاهده کردید در ادامه دکوپاژ روی شیشه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم به کمک این هنر بتوانید جذابیت خاصی را به شیشه های ساده ببخشید.

طرح های دکوپاژ روی بطری

آموزش مرحله به مرحله دکوپاژ شیشه

1. ابتدا ظروف شیشه ای را به کمک الکل به خوبی تمیز کنید تا هیچگونه چربی روی ظروف باقی نماند.

تمیز کردن ظروف شیشه ای

2. برای انجام دکوپاژ می توانید از انواع پارچه ها و دستمال کاغذی های طرح دار و جلد کادو و … استفاده کنید.

3. اگر تمایل دارید فقط بخشی از ظرف مورد نظر شما دارای طرح باشد می توانید طرح مورد نظرتان را دور بری نمایید و اطراف آن را برش بزنید. اگر تمایل دارید همه سطح ظرف دکوپاژ شود می توانید ظرف را روی پارچه مورد نظر خود قرار دهید و پارچه را حدود سه سانت بزرگتر برش بزنید.

4. در قسمت پشت بشقاب چسب چوب شفاف و مرغوب بزنید و برای گرفتن نتیجه بهتر چسب را به کمک مقداری آب رقیق کنید که برای رقیق کردن چسب با آب می توانید از نسبت دو به یک استفاده نمایید.

5. پارچه را با دقت روی چسب قرار دهید توجه داشته باشید که هیچ بخشی از پارچه نباید چین بخورد و پارچه باید به صورت یکدست و صاف روی ظرف قرار بگیرد سپس یک لایه چسب چوب شفاف روی پارچه بزنید.

زدن چسب چوب به ظرف

زدن چسب چوب روی ظرف

6. بشقاب را در مکانی مناسب قرار دهید تا به صورت کامل خشک شود.

خشک کردن ظرف

7. قسمت های اضافه را ببرید و لبه های بشقاب را سمباده نرمی بزنید تا یکدست شود.

مدل دکوپاژ روی شیشه

8. به کمک اسپری تثبیت کننده می توانید قسمت پشت کار را اسپری بزنید تا بشقاب دکوپاژ شده قالب شستشو باشد.

طرح دکوپاژ روی ظرف

مدل های دکوپاژ شیشه

اگر شما از طرح ساده ظروف یا گلدان های شیشه ای خسته شده اید می توانید با صرف هزینه ای اندک به کمک هنر دکوپاژ به تزیین این ظروف بپردازید و تغییرات مثبتی را روی سطح آن ها ایجاد نمایید.

توجه داشته باشید که طرح دکوپاژ را باید با دقت انتخاب کنید تا بعد از اعمال طرح روی سطح مورد نظر خود از نتیجه کار راضی باشید. در ادامه با انواع ایده ها برای دکوپاژ روی ظروف آشنا خواهید شد که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها طرح های دکوپاژ زیبایی را روی ظروف ساده ایجاد نمایید.

دکوپاژ روی بطری

دکوپاژ روی بطری

دکوپاژ روی بطری

طرح دکوپاژ

دکوپاژ زیبا و شیک

دکوپاژ روی وسایل تزیینی

دکوپاژ روی بشقاب

طرح دکوپاژ روی ظروف

دکوپاژ شیک

مدل دکوپاژ روی بطری

دکوپاژ روی تنگ

دکوپاژ روی تنگ

مدل دکوپاژ

طرح زیبا دکوپاژ

دکوپاژ طرح دار

طرح زیبا و شیک دکوپاژ

مدل دکوپاژ روی ظرف

دکوپاژ روی بشقاب

طرح دکوپاژ شیک

طرح زیبا و شیک دکوپاژ

مدل دکوپاژ روی ظرف

طرح دکوپاژ شیک و خاص

با کمک دکوپاژ روی شیشه می توانید همه ظروف شیشه ای را به راحتی تزیین نمایید. توجه داشته باشید که انجام دکوپاژ روی سطوح مختلف به راحتی قالب اجراء می باشد و شما می توانید روی چوب و شمع و سفال و فلز و … این هنر تزیینی را پیاده سازی نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان