جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

۷۴۷ زائر مهجور و درمانده از مرزهای شلمچه و مهران به کشور بازگشتند

تهران - ایرنا - جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام و انتقال ۷۴۷ زائر مهجور و درمانده ایرانی از طریق سامانه باز پیوند خانواده هلال احمر به مرزهای شلمچه و مهران برای بازگشت به ایران خبر داد.

747 زائر مهجور و درمانده از مرزهای شلمچه و مهران به کشور بازگشتند

وحید شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با ارائه آخرین گزارش آماری افراد مراجعه کننده به ستاد اربعین در محل ستاد عملیات کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی در اجرای پروژه بازپیوند خانواده از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از روز 19 تا شامگاه روز 28 مهر ماه جاری روز پایانی اجرای این طرح در عتبات عالیات این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت:در مدت یادشده و در اجرای طرح پیشگیری از جدایی و مفقودی افراد خانواده، حفظ پیوند و ارتباط بین خانواده و ایجاد ارتباط میان اعضای خانواده‌های از هم جدا افتاده، 79 عملیات موفق بازپیوند در داخل خاک عراق و شهر مقدس کربلای معلی انجام شد.

جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مدت یاد شده و با تلاش مددکاران، روانشناسان، پزشکان و داوطلبان حاضر در ستاد عملیات باز پیوند خانواده هلال احمر در کربلای معلی، به 700 نفر از مهجورین گم شده، فاقد مدارک، بی‌پول، مصدوم و بیمار انواع خدمات پزشکی، درمانی، حمایتی، غذایی، بهداشتی و حمایت‌های روانی و اجتماعی ارائه شده تا آنان که بیشترشان هیچ مدرک هویتی از قبیل گذرنامه، کارت ملی (قدیم یا جدید)، شناسنامه و گواهینامه به همراه نداشتند بتوانند با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی و صدور برگ تردد عبور از مرز به ایران با استفاده از ٣١ دستگاه اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری بازگردند.

شفیعی اضافه کرد: سامانه «باز پیوند خانواده» به منظور دریافت درخواست های جستجو، اطلاعات متوفیان، اطلاعات کودکان بدون همراه، بازگرداندن افراد مفقود، معلول، گمنام، مجهول الهویه و بی سرپرست به خانواده های خود و در نهایت تلاش در راستای کاهش آمار مفقودین در تجمعات انبوه در شهر مقدس کربلای معلی انجام شده است.  

وی تصریح کرد: بازپیوند اعضای خانواده ها از اولویتهای صلیب سرخ و هلال احمر است و این امر شامل جستجوی اعضای خانواده های جدا از هم، برقراری مجدد تماس آنها با یکدیگر، به هم رساندن اعضای جدا مانده‌ خانواده‌ها و تعیین سرنوشت کسانی است که هنوز مفقود و ناپدید می باشند.

جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: طرح بازپیوند خانواده امسال برای نخستین بار در شهر مقدس کربلای معلی انجام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان