استاندار فارس: وجود تاسیسات فرسوده شهری فاجعه‌آفرین است

شیراز-ایرنا-استاندارفارس با تاکید برجدی گرفتن پدافند غیرعامل گفت:بعضی تجهیزات زیرساختی در این استان و شیراز درحوزه خدماتی بسیار فرسوده و قدیمی است که می‌تواند خطرآفرین باشد و نیاز به تعمیر و نوسازی دارد.

استاندار فارس: وجود تاسیسات فرسوده شهری فاجعه‌آفرین است

عنایت الله رحیمی سه‌شنبه در شورای پدافند غیرعامل استان فارس افزود: بعضی تاسیسات مانند خطوط انتقال آب،گاز و برق در شهرهای استان فارس متعلق به 50 سال قبل و با استفاده از لولههای فلزی است که اکنون فرسوده شده و ضروری است که راهکاری برای جایگزین کردن آن پیشبینی شود.

وی اظهار داشت: اقدامات مورد نیاز پدافند غیرعامل باید در دستور کار همه دستگاههای استان قرار گیرد زیرا وجود این برنامه ریزی ها و کارها برای حرکت به سمت توسعه بسیار مهم و ضروری است.

استاندار فارس بر اینکه ابتدا باید مدیران استانی قانع شوند که پدافند غیرعامل بر حال حاضر و آینده استان و کشور تاثیرگذار است تاکید کرد و گفت: تعیین موارد ضروری و اضطراری استان در حوزه پدافند غیرعامل توسط همه دستگاه‌ها امری مهم است که تاکنون سه هزار مورد آن توسط دستگاه های فارس سرشماری شده که باید در خصوص تعیین راهکار جایگزین این موارد اقدام عملی شود.

وی ادامه داد: برای همه موارد و زیرساخت‌های ضروری و با اولویت استان فارس باید جایگزین و مکملی که بتوان در مواقع ضروری از آن بهره برد مشخص و یا ایجاد شود.

رحیمی بر شناخت مدیران از مناطق و زیرساخت های حساس استان تاکید کرد و افزود: 80 درصد آب شرب شیراز به وسیله خط یک آبرسانی از سد درودزن تامین می شود که اگر این خط براثر اقدامی خرابکارانه شکسته شود آب 80 درصد مردم این کلان شهر قطع و قطعا نارضایتی عمومی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایجاد خط دو انتقال آب به شیراز با هدف مواجهه با این رویداد پیش بینی و در دستور کار قرار گرفته و همچنین چاه های آب شیراز نیز به ژنراتور مجهز شده تا در مواقع ضروری مشکلی ایجاد نشود که در همه موارد مهم،زیرساخت ها و خدمات باید چنین راهکار جایگزینی دیده شود.

استاندار فارس عنوان کرد: باید موارد ایمن سازی در پروژه های مختلف زیربنایی با رعایت استانداردها در دستور کار باشد و تمام دستگاه های استان اکنون ملزم هستند که اطلاعات مورد نیاز در حوزه پدافند غیرعامل را به مشاورین ارایه دهند.

وی بر ایمن سازی مراکز درمانی فارس تاکید کرد و گفت: تعیین جایگزین اضطراری برای مراکز درمانی استان فارس امری مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: خطوط انتقال گاز و آب و همچنین تاسیسات برق رسانی باید نوسازی و ایمن سازی شود زیرا فرسودگی این خطوط انتقال نیز می تواند تهدید بشمار رود.

رحیمی توجه به اقتصاد مقاومتی را از جمله موضوعاتی دانست که در حوزه پدافند غیرعامل مهم و ضروری است.

وی عنوان کرد: 170 مورد از تکنولوژی هایی که در داخل کشور وجود ندارد و از خارج تامین می شود، امکان تولید آن در فارس هست که در حال رایزنی با شرکت های داخلی برای تولید و تامین آن هستیم که می تواند ما را از نیاز خارجی محفوظ دارد.

استاندار فارس بر تقویت ارتباط فارس با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: حفاظت از زیرساخت های مهم استان وصیانت از مردم دو نکته با اهمیت است که همه مدیران دستگاه های مختلف این استان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: در سال جاری که انتخابات مجلس نیز در پیش رو است باید به گونه ای عمل شود که مردم احساس کنند که خودشان حاکم بر سرنوشتشان هستند که تاکنون نیز همین گونه بوده که رقابت سالم در انتخابات پیش رو و مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات کشور ما را در مقابل تهدیدها مصون می دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل فارس:  247 مصوبه پدافند غیرعامل در فارس اجرا شده است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس در ادامه این جلسه گفت: در سال جاری تاکنون 90 جلسه پدافند غیرعامل در استان فارس تشکیل شده که 358 مصوبه داشته که 247 مورد آن تاکنون اجرایی شده است.

قاسم پاک‌نژاد افزود: این اداره کل تاکنون اقدامات متعددی برای فرهنگ سازی و آموزش در حوزه پدافند غیرعامل انجام داده که برگزاری 4 هزار ساعت دوره آموزشی برای مدیران کل و قضات از جمله آن است.

وی ادامه داد: 28 هزار ساعت آموزش حضوری و تخصصی نیز برای کارکنان دستگاه های مختلف در سال جاری برگزار شده و همچنین برگزاری دوره های آموزشی مردم محور نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس اضافه کرد: 7 همایش و 5 مانور و رزمایش نیز در حوزه پدافند غیرعامل در سال جاری در فارس برگزار شده است.

پدافند غیر عامل، مجموعه اقدامات غیر مسلحانهای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان