توصیف سایت کروات از دایی؛

سبیلوی ایرانی که رکوردش در فوتبال سال‌ها پابرجا بوده است

سایت اینفو کرواسی در گزارشی به علی دایی مهاجم و سرمربی سابق ایرانی پرداخته است.

سبیلوی ایرانی که رکوردش در فوتبال سال‌ها پابرجا بوده است

به گزارش ایسنا و به نقل از اینفو کرواسی،‌ خیلی از کسانی که فوتبال را از دهه 90 می‌شناسند به خوبی بازیکن سبیلویی را به یاد دارند که در خط حمله تیم ملی ایران گل‌های زیادی به ثمر رساند و رکورد گل‌های او در تیم ملی سال‌هاست که در فوتبال جهان باقی مانده است.

این بازیکن از سال 1993 تا 2006 برای تیم ملی ایران به میدان رفت و توانست 109 گل به ثمر برساند؛ رکوردی که هیچ بازیکنی در تیم ملی فوتبال کشورش موفق نشده به آن دست یابد. دایی اخیرا عنوان کرده رونالدو - که فعلا 95 گل ملی در کارنامه خود دارد - می‌تواند به رکورد او برسد و آن را ارتقا بخشد.  

در واقع این خیلی عجیب است که یک رکورد در فوتبال نزدیک 13 سال دست نخورده باشد و هیچ بازیکنی نتواند به آن دست یابد. او از سال 2007 بازنشست شد و برای تیم ملی ایران بازی نکرده است.

دایی فوتبال خود را در سال 1987 شروع کرده است و 10 سال طول کشید تا او به فوتبال اروپا برسد و فرصت حضور در تیم‌هایی نظیر هرتابرلین و بایرن مونیخ را به دست آورد. 

این بازیکن در جام جهانی 2006 نیز به عنوان مهاجم نوک برای ایران به میدان رفت، هرچند خیلی‌ها در ایران انتقاد کردند که او سنش بالا رفته و بهتر است مهاجمی جوان‌تر برای این تیم به میدان برود.

دایی در عرصه مربیگری نیز علاوه بر هدایت تیم ملی فوتبال ایران، سرمربی تیم‌هایی نظیر پرسپولیس، سایپا، صبا و نفت را بر عهده داشته است. 

دایی عضو کمیته فوتبال فیفا، سفیر یونیسف نیز است و در ایران فعالیت پوشاک می‌کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان