معرفی ۲۰ مورد از بهترین رستوران های هند

زمانی که صحبت از کشور هند به میان می آید، غذاهای هندی در کنار افسانه ها و خدایان بی‌ شمار، از اولین مواردی است که به ذهن می رسد

معرفی 20 مورد از بهترین رستوران های هند

زمانی که صحبت از کشور هند به میان می آید، غذاهای هندی در کنار افسانه ها و خدایان بی‌ شمار، از اولین مواردی است که به ذهن می رسد. ذائقه‌ی هندی ها که به دلیل استفاده از انواع ادویه های عجیب و بخصوص تند معروف است، بسیاری از توریست ها را برای دست کم یک بار امتحان کردن این غذاهای آتشین به چالش می کشد! در ادامه‌ی این مقاله، شما را بهترین رستوران های هند آشنا خواهیم کرد:

بمبای کانتسن، رستوران معروف هندی

1- رستوران بمبای کانتین در بمبئی

نکته‌ی جالبی که درمورد هند کنونی وجود دارد، این است که در قالب خاصی نمی گنجد و این مسئله درمورد غذاهای هندی رستوران بمبای کانتین هم صدق می کند. رستوران جالبی که توسط جوان ها اداره می شود اما همچنان با تمام تفاوت های جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی موجود در کشور هندوستان به ریشه ها و سنت هندی پایبند است. منوی این رستوران در هر فصل سال تغییر می کند. با وجود اینکه در بمبای کانتین تخم مرغ کیجروال که روی نان تست سرخ شده و اربی توک (arbi tuk) که نوعی غذای محلی است، توصیه‌ی همیشگی پیشخدمت به شما خواهد بود، اما الی گشت توصیه می کند تا حتما کباب و حلیم این رستوران را نیز امتحان کنید.

این رستوران به تغییر کردن معروف شده و باید گفت تنها چیزی که در این رستوران تغییر نمی کند، کیفیت غذای داخل بشقاب شماست. سرویس دهی در بمبای کانتین آنقدر خوب است که شما را شگفت زده خواهد کرد! کارکنان بسیار گرم و دوستانه با شما برخورد می کنند و کاملا به غذاهای موجود در منو احاطه دارند. بنابراین، شما به سختی می توانید سوالی از آن ها بپرسید که جوابش را ندانند!

نکته‌ی جالب این است که آن ها شما و علایق غذایی‌تان را به خاطر خواهند داشت. به این ترتیب، زمانی که دوباره به این رستوران سر بزنید در کمال تعجب خواهید دید که آن ها می دانند شما به چه غذایی علاقه دارید! در ضمن، اگر قصد سفر به هند را داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به مقاله‌ی راهنمای سفر به هند مراجعه کنید.

وب سایت: thebombaycanteen.com

آدرس:The Bombay Canteen, Unit 1, Process House, S.B. Road, Kamala Mills, near Radio Mirchi Office Lower, Parel, Mumbai, Maharashtra 400013, India

ایندین است در دهلی نو

2- رستوران ایندین اَسِت در دهلی نو

ایندین اَسِت، یکی از با ارزش ترین رستوران های دهلی نو است. سر آشپز مانیش مهروترا در تهیه‌ی انواع غذاهای سنتی هندی تخصص دارد. بنابراین، در این رستوران شما می توانید مطمئن باشید که هر غذا، طعم اصیل خود را خواهد داشت. کلوچه‌ های مرغ کره ای این رستوران (که از لطافت، در دهان آب می شوند) معروف است.

وب سایت:  indianaccent.com  

آدرس: Indian Accent, The Lodhi, Lodhi Rd, CGO Complex, Pragati Vihar, New Delhi, Delhi 110003, India

رستوران معروف میز در هند

3- رستوران میز در بمبئی

وقتی که (میز) برای اولین بار افتتاح شد، به سرعت برای منوی عجیبش معروف شد. از آن موقع، غذاهای این رستوران را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت. در (میز) برای پخت غذا از کشورهای جهان الهام گرفته شده است.

سر آشپز این رستوران دستورهای غذایی قدیمی را به روز کرده و به آن ها وجهی امروز بخشیده است. از غذاهایی که در منوی (میز) همیشه قابل مشاهده هستند می توان به بال مرغ بدون استخوان، سالاد مخصوص (میز) که تمام اجزای آن در مزرعه‌ی همین رستوران به عمل می آید و ماهی تاتاکی و آووکادو که در خمیر ترش سرو می شود، اشاره کرد.

وب سایت: thetable.in

آدرس:The Table, Ground Floor, Kalapesi Trust Building, Apollo Bunder Marg, Colaba, Mumbai, Maharashtra 400039, India

در گوا به برمه بروید

4- رستوران بومرا در گوا

در شهری که به ماهی و ادویه‌ی کاری معروف است، شایعه ای می گوید  که می توانید یکی از بهترین غذاهای برمه ای را نوش جان کنید! در این رستوران که فضایی خودمانی دارد، به طور اختصاصی غذاهایی از کشور برمه سرو می کند اما در آن می توانید غذاهای چینی، هندی و تایلندی هم پیدا کنید. بومرا، رستورانی است که در فضای باز قرار دارد و با دکور ساده اش، کاملا منحصر به فرد است.

صاحب این رستوران، افتخار می کند که منبع تازه ترین مواد غذایی گوا را در اختیار دارد و به این معروف است که همیشه تازه ترین ماهی ها را در آشپزخانه اش دارد. در منوی رستوران بومرا، شما با تنوع بی نظیری از غذاهای دریایی رو به رو خواهید شد. ماهی سرخو، ماهی حلوا و صدف تنها برخی از اجزای این منوی گسترده هستند. سالاد گوجه فرنگی این رستوران یک مکمل فوق العاده برای غذای شما خواهد بود.

وب سایت: bomras.com

آدرس: Bomra’s, 247, Fort Aquada Road, Candolim, Goa 403515, India

بهترین رستوران های هند

5- رستوران ماسک در بمبئی

در سفر به هند، ماسک رستورانی است که به نوعی بهشت سرآشپزها به حساب می آید. در این مکان از انواع آزمایش ها و اختراعات در زمینه‌ی پخت غذا حمایت می شود. آشپزهای این رستوران در تمام کشور هند به سفر می روند تا غذاها و ادویه های تازه و بکر را پیدا کنند. حتی ممکن است در این مسیر از مرزها هم بگذرند! یکی از آشپزهای ماسک معتقد است که این رستوران به نوعی ویترین غذاهای این شهر است، حتی اگر چندان معروف هم نباشند. ماسک از زمان تاسیس، میزبان سرآشپز های معروفی از سراسر جهان بوده است.

وب سایت: masquerestaurant.com

آدرس:Masque, Gala 3, Laxmi Woollen Mill, Shakti Mills Lane, Mahalaxmi, Mumbai, Maharashtra 400011, India

تریشنا، رستوران معروف در هند

6- رستوران تریشنا در بمبئی

در ماه دسامبر (هم زمان با آذر و دی ماه در تقویم شمسی) به این شهر سفر کنید تا ببینید چطور مردم برای رستوران تریشنا صف می کشند! گردشگران و مردم بومی که در کمال وقار، برای یک وعده خرچنگ که سیر و کره مخلوط شده داخل صف ایستاده اند. در زمان باقی مانده از سال، معمولا می توانید غذاهای دریایی را با نهایت کیفیت و تازگی در تریشنا پیدا کنید. آن ها که برای بار اول به این رستوران می روند از اینکه اینقدر تمایل پیدا می کنند تا دوباره در آن غذا بخورند، شگفت زده می شوند. هرچند که اولین لقمه از نیردوسا با ماهی در ماسالای سبز، شک آن ها را به تبدیل می کند.

آدرس: Trishna, 7, Saibaba Rd, Kala Ghoda, Fort, Mumbai, Maharashtra 400001, India

واسابی در دهلی

7- رستوران واسابی در دهلی

یک محیط کاملا مینیمال!

این رستوران اکنون بیش از 10 سال سابقه‌ی فعالیت دارد اما با وجود داشتن سر آشپز ماهرش، غذاهای این رستوران همچنان خلاقانه، جدید و هیجان انگیزند. اگر در سفر به هند از مشتریان همیشگی (واسابی) باشید، متوجه می شوید که در هر فصل، غذاهای این رستوران سرشار از طعم های مختلف و چند لایه است. در واسابی می توانید غذاهای ژاپنی مانند سوشی، ساشیمی و رول های ماکی پیدا کنید. منوهای فصلی هم همگی رنگ و نشان غذاهای ژاپنی را دارند.

در این رستوران می توانید پیش غذا را با سوپ میزو آغاز کنید و بعد از آن برای غذای اصلی، پیتزای سالمون سفارش دهید. اگر هم به دنبال یک غذای ساده هستید، پیشنهاد می کنیم توفوی بخارپز و رامن را امتحان کنید. در این رستوران، سرآشپز از تکنیک های فرانسوی الهام گرفته، از فرهنگ پرو تاثیر پذیرفته و آن ها را طعم های آسیایی ترکیب کرده است. بنابراین غذاهای واسابی در عین این اصالتا ژاپنی هستند، رنگ و بویی جهانی دارند!

وب سایت: taj.tajhotels.com

آدرس:Wasabi by Morimoto, The Taj Mahal Hotel, No.1, Mansingh Road, near Khan Market, IndiaGate, New Delhi, Delhi 110011, India

آرتوسی، رستوران معروف هندی

8- رستوران آرتوسی ریستورانت در دهلی نو

برای کسانی که به طعم تلخ علاقه دارند، تیرامیسوی این رستوران در کنار سالمون دودی یا جگر مرغ می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد. در آرتوسی، بهترین غذاها از شمال ایتالیا سرو می شود و این موضوع که صاحبان و سرآشپز این رستوران همگی ایتالیایی هستند در این موضوع بی تاثیر نیست. در سفر به هند اسپاگتی با تکه های گریل شده‌ی گوشت بره در این رستوران، گزینه ای است که به راحتی نمی توان از آن گذشت! هرچند که این غذا، تنها مورد در لیست شما نیست؛ تمامی اجزای منوی آرتوسی با دقت برنامه ریزی شده اند تا تاثیرگذار و هیجان انگیز باشند. نکته‌ی جالب در مورد این رستوران این است که سبزیجات و صیفی جات مورد نیاز، در مزرعه‌ی مخصوص به عمل می آیند.

وب سایت:  artusi.in

آدرس:Artusi Ristorante Bar, M-24, M-Block Market, Greater Kailash 2, New Delhi, Delhi 110048, India

رستوران معروف هندی

9- سلینک و باردوت از بهترین رستوران های هند

زمانی که پا به این رستوران می گذارید، تمام ترافیک و شلوغی شهر بمبئی به طرزی شگفت آور محو می شود و شما به پاریس قدم می گذارید! کاشی های سیاه و سفید ظریف، سقف نقاشی شده و مبلمان زیبا همگی شما را مجذوب این صحنه‌ی شگفت انگیز فرانسوی می کنند. البته در این رستوران غذاهای فرانسوی هم پیدا می کنید. نمی توانید از منوی نوشیدنی های (سلینک و باردوت) ایرادی پیدا کنید. اسپرسوی این رستوران هم آنقدر قوی است که برای یک ارتش کافی باشد! شیرینی فیلو که در ترکیب آن پنیر به کار رفته و با عسل پوشیده شده نیز از خوراکی های ویژه‌ی این رستوران است. یاد بگوییم که استیک تارتار (سلینک و باردوت) هم بی نظیر است!

آدرس:

Slink & Bardot, Thadani House 329/A, opposite Indian Coast Guard Worli Village, Mumbai, Maharashtra 400030, India

حس پاریس در هند

10- رستوران تُست و تونیک در بنگالورو

این رستوران به نوعی پاسداشتی است از خوراکی های محلی، در کنار اینکه گوشه‌ی چشمی هم به ذائقه‌ی جهانی دارد. منوی سرآشپز در (تُست و تونیک) دائما در حال آزمایش و تغییر است تا بهترین منوی ممکن برای مشتریان باشد. غذاهایی از کلکته، شیلی، تامیل و اقصی نقاط جهان در این رستوران سرو می شود اما هرکدام از آن ها زمانی که داخل بشقاب روی میز می روند، امضای امضای منحصر به فرد (تُست و تونیک) را به خود گرفته اند.

وب سایت:  toastandtonic.com

آدرس: Address: Toast & Tonic, 14/1, Wood Street, Ashok Nagar, Bengaluru, Karnataka 560025, India

رستوران بخارا در دهلی نو

11- رستوران بخارا در دهلی نو

در شمال غربی هند این رستوران با فضایی رمانتیک و لاکچری قرار گرفته است. این رستوران مکانی است که غذا خوردن در آن، در برنامه‌ی سفر تقریبا هر بازدیدکننده‌ای جای دارد. بخارا‌ به نوعی فضای سنتی را با دکوراسیون و منوی جالبش که شامل: کباب، سبزیجات و نان است، تداعی می کند. فضای بخارا گرم و دوستانه است و غذاهای آن سرشار از طعم های قوی به یاد ماندنی. امروزه بخارا نمایشی تمام و کمال از هنر آشپزی است و مدرک اثبات این ادعا هم ستاره هایی که در منوی این رستوران خودنمایی می کند.

ایمیل:  [email protected]

آدرس: ITC Maurya Diplomatic Enclave, Sardar Patel Marg New Delhi – 110 02

رستوران مگو در کاخ لیلا

12- رستوران مگو در کاخ لیلا

مِگو، یک رستوران ژاپنی است که در کاخ لیلای دهلی نو واقع شده است. این بنای زیبا بخش های مختلفی را در خود جای داده. برخورد کارمندان رستورن نیز بسیار دوستانه و محترمانه است. در مِگو، انواع غذاهای ژاپنی سرو می شوند که از جمله‌ی آن ها می توان به سوشی اژدها، مرغ کبابی مخصوص اشاره کرد. با وجود اینکه منوی این رستوران بسیار کامل است و می توانید در آن انواع غذاها را پیدا کنید، اما قیمت ها کاملا مناسب هستند و صرف یک وعده‌ی غذایی در مگو، می تواند یک تجربه‌ی خوب باشد. آنقدر که حتما دوباره به آن سر خواهید زد.

تلفن: 39331234 011

آدرس: The Leela Palace, Diplomatic Enclave, Chanakyapuri, New Delhi

اپدرو، یک رستوران خاص

13- رستوران اُ پدرو در گوا

این رستوران با حس نوستالژیک خود، یادآور طعم غذاهای سواحل غربی هند است. انواع غذاهای دریایی همراه با سرکه که توسط سرآشپز معروف فلوید کاردز و تیمش حاضر می شود. از آن جا که بسیاری از گردشگران گوا را به عنوان یکی از مقاصد سفر خود در نظر می گیرند، وجود چنین رستورانی در این شهر یک ضرورت به حساب می آید. و همان طور که یکی از اعضای تیم آشپزی اُپدرو می گوید: برای بسیاری از افراد، گوا نمونه‌ی کوچکی از کشور هند است.

تلفن: 26534700- 022

ایمیل: [email protected]

آدرس: Unit No. 2, Plot No. C-68 Jet Airways – Godrej BKC Bandra Kurla Complex, Bandra Mumbai – 400 051

باستیان رستوران معروف هندی

14- رستوران باستیان در بمبئی

مهم نیست در کدام کشور جهان باشید، زمانی که به سفر می روید، میان وعده ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. در هند هم یکی رستوران هایی که می توانید در آن از میان وعده ها نهایت لذت را ببرید، رستوران باستیان است. در باستیان، همچنین می توانید غذاهای مخصوص گیاهخواران را هم پیدا کنید. جزء دیگر منوی این رستوران، دسرها است که می توان از این جمله به هفت نوع چیزکیکی که در باستیان سرو می شود اشاره کرد. ساعت فعالیت این رستوران از 7 شب تا 1 صبح است.

تلفن: 7045083714 91+

آدرس: Bastian, B/1, New Kamal Building, Linking Road, Next to Cafe Coffee Day, Opposite National College, Bandra , Mumbai – 400050

رستوران بلک شیپ در هند

15-  رستوران بلک شیپ بیسترو در گوا

فضای زیبای این رستوران در گوای قدیم که محیط جذابی دارد قرار گرفته و می توانید برخی از بهترین غذاها را در آن پیدا کنید. فضای این رستوران برای مهمانان بسیار دلپذیر است و در بلک شیپ می توانید نوشیدنی های مختلف و غذاهای فوق العاده را امتحان کنید. همچنین، در عین حال فضای دوستانه‌ی این رستوران برای گپ و گفت یا جمع شدن دوستان مناسب است. بنابراین، اگر قصد دارید تا با دوستانتان از یک وعده غذای فوق العاده لذت ببرید، بلک شیپ بیسترو در گوا یک انتخاب عالی خواهد بود.

آدرس: Next to ICICI Bank Panaji-Goa 403001 Swami Vivekanand Road The Black Sheep Bistro

بهشت دوستداران غذا

16- رستوران گان پاودر در گوا، بهشت دوستداران غذا

یکی از بهترین رستوران ها در سفر به هند (در شمال گوا) گان پاودر است. این رستوران با انواع غذاهای فوق العاده هم برای گیاه خواران و هم برای دوستداران غذای گوشتی، در میان بهترین رستوران های هند خودنمایی می کند. فضای خاص این رستوران، باعث می شود تا مردم دوست داشته باشند در گان پاودر بنشینند و از وعده‌ی غذاییشان لذت ببرند. همه چیز در این رستوران عالی است. از سقف رنگارنگ و فضای باز گرفته، تا میز و صندلی ها و غذا! این رستوران می تواند در تعطیلات و آخر هفته ها شلوغ باشد، بنابراین رزرو میز در آن یک تصمیم هوشمندانه است.

17- رستوران آشپزخانه‌ چینی در دهلی

اگر به دنبال یک فضای سنتی چینی برای صرف غذا هستید، آشپزخانه‌ی چینی دقیقا همان چیزی است که در جست و جوی آن هستید. جایی که درست مثل یک آشپزخانه‌ی چینی طراحی شده و 5 اتاق ناهارخوری خصوصی را نیز در کنار محوطه‌ی عمومی در خود جای داده است. در این رستوران 6 سرآشپز از چین مشغول فعالیت هستند و توسط یک سرآشپز معروف چینی رهبری می شوند.

آدرس: Hyatt Regency-Delhi, Bhikaji Cama Place Delhi

رستوران آنامایا در هند

18- رستوران آنامایا در دهلی

آنامایا در لیست بهترین رستوران های 5 ستاره‌ی دهلی قرار گرفته است. سالن غذاخوری این رستوران هفت روز هفته و به طور تمام وقت مشغول ارائه‌ی خدمات است. آنامایا با فضای اروپایی خود در هتل های بین‌ المللی آنداز واقع شده و استفاده از محصولات ارگانیک معروف است. علاوه بر وعده های غذایی فوق العاده، این رستوران برای کودکان و بزرگسالان نیز دسرهای هیجان انگیز و بی نظیری دارد که همه را سر ذوق می آورد!

تلفن: 61495062 011

آدرس: Andaz Delhi, Asset 1, Aerocity, New Delhi

 

آشنایی با بهترین رستوران های هند

19- رستوران کراوالی در بنگالار

بیش از یک دهه از تاسیس این رستوران می گذرد و اکنون کراوالی خود به یک جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده است. نشستن زیر درختان در حیاط رستوران، حتی از داخل کراوالی هم جالب تر به نظر می رسد! در معماری این رستوران از ساختار سنتی سواحل جنوب هند الهام گرفته شده است. در برهه ای از زمان منوی کراوالی به طور کامل تغییر کرده و به گفته‌ی مشتریان همیشگی اش، اکنون جذاب تر از همیشه است.

تلفن: 9538638137 91+

آدرس: Karavalli, The Gateway Hotel, Bangalore

اولیو، یکی از بهترین رستوران های هند

20- رستوران اولیو در دهلی نو

اولیو جایی است که می توانید در آن انواع غذاهای مدیترانه‌ ای و ایتالیایی را در کنار ساعات خوش، فرهنگ و گفت و گوهای صمیمانه را با هم تجربه کنید. موسیقی، معماری و حتی موزاییک های فراموش نشدنی مدیترانه ای، همه و همه یک خاطره‌ی خوب از این رستوران در ذهن شما به جا می گذارد. دیوارهای بلند سفید، سایبان های زیبا و تراس های که در درختان مخفی شده اند، در کنار غذاهای فوق العاده و بی نظیر، همگی باعث شده اند تا این رستوران، بهترین در شهر دهلی باشد. اولیو تا به حال چندین جایزه‌ی بین المللی را از آن خود کرده است!

آدرس: ,Kalka Das Marg, Mehrauli, New Delhi 6-8

بهترین رستوران های هند

در این مطلب ما بهترین رستوران های هند را به شما معرفی کردیم؛ از منو و غذاهایشان نوشتیم و شما را با فضای آن ها آشنا کردیم. اگر با خواندن این مطلب مشتاق شده اید تا حتی یک بار هم که شده، به هند سفر کنید و در یکی از این رستوران ها غذای هندی را امحتن کنید، می توانید برای رزرو تور هند الی گشت به وب سایت ما مراجعه کنید. اگر هم پیش از این تجربه‌ی سفر به هند و صرف غذاهای هندی را دارید، تجربیات خود را برای ما بنویسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان