خانه فاموری تهران را از نزدیک بشناسیم

یکی از امکاناتی که خانه فاموری در اختیار قرار می دهد، امکان اجاره این مکان جهت برگزاری گالری است. برای برگزاری نمایشگاه های خود می توانید از این مکان استفاده کنید

خانه فاموری تهران را از نزدیک بشناسیم

تهرانگرد های داخلی و خارجی همواره به دنبال مکان های تازه برای کشف هستند. همواره در جستجوی مکان هایی برای شکم گردی، جاذبه های گردشگری، موزه ها و مراکز خرید و غیره … هستند. خانه فاموری تهران جزو دسته هایی است که می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم از غذای کافه و نوشیدنی هایش میل کنید و هم از معماری آن به جاذبه ی گردشگری تاریخی لذت ببرید. اگر در گردش شهری به سمت خیابان جمهوری رفتید، بازدید از خانه فاموری تهران را فراموش نکنید. معماری خاص دوران قاجار آن شاید یکی از مهمترین دلایلی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا از نزدیک با خانه فاموری آشنا شوید.

خانه فاموری تهران

تاریخچه مختصر خانه فاموری تهران

در انتهای کوچه گشتاسب، خیابان روم، خانه فاموری به انتظار بازدیدکنندگان خود نشسته است. این خانه توسط صاحب آن خانم فاموری در سال 1387 بازسازی شد. بنا به درخواست صاحب خانه در فهرست آثار ملی به شماره 31544 نیز ثبت گردید. این مکان جزو خانه های قدیمی تهران که از خانه های بازمانده دوره قاجار است، حساب می شود. خانم فاموری تهران توانسته است همچنان معماری و سبک خاص رو حفظ کند و جزو معدود ساختمان هایی است که خود را به دست ساختمان سازی های نوین نسپرد. خانه فاموری در یکی شلوغ ترین خیابان های تهران یعنی خیابان جمهوری واقع شده است. این خیابان به علت وجود بازارهای فروش موبایل و محصولات دیجیتالی به یکی از پر رفت و آمد ترین مناطق تهران تبدیل شده است. اگر قصد فرار از این هیاهو را داشتید و مایل بودید وعده غذایی خود را کنار یکی از حوضچه میل بفرمایید، بهترین گزینه خانه فاموری خواهد بود. حوض آب و گل های رنگارنگ خانه فاموری شما را دگرگون خواهد کرد.

نمای حیاط حوض دار خانه فاموری در تهران

امکانات موجود در خانه فاموری تهران

نمای آجری خانه فاموری و سبک معماری خاص قاجار آن را به یکی از قشنگ ترین بناهای تهران تبدیل کرده است. صاحب این خانه، درهای آن را برای علاقه مندان جهت بازدید و استفاده از امکانات آن گشوده است. با مراجعه به صفحه رسمی اینستاگرام خانه فاموری عکس های بیشتری را می توانید مشاهده کنید و درمورد رویداد های اخیر و امکانات آن با خبر شوید. در حال حاضر از این خانه استفاده های گوناگون می شود. در زیر به مواردی اشاره می کنیم.

برگزاری نمایشگاه

یکی از امکاناتی که خانه فاموری در اختیار قرار می دهد، امکان اجاره این مکان جهت برگزاری گالری است. برای برگزاری نمایشگاه های خود می توانید از این مکان استفاده کنید. جذابیت بصری این خانه این فرصت را ایجاد کرده است تا فضای مناسبی برای گرد همایی ایجاد کرده است. فضای داخل خانه نیز بسیار خلاقانه بازسازی شده و محیطی مناسب برای برگزاری نمایشگاه است. برای برگزاری نمایشگاه های نقاشی، عکاسی، کارهای دستی و آثار هنری می توانید با مدیریت خانه فاموری صحبت بفرمایید.

صرف غذا و نوشیدنی در کافه

گردشگر هایی که در محله خیابان جمهوری در حال گردش هستند، قطعا از معماری خانه های قدیمی آن لذت خواهند برد. برای صرف غذا و یا نوشیدنی به همراه خانواده یا دوستان خود می توانید به این مکان سر بزنید. نوشیدنی های گرم و خنک و غذاهای سبک ایرانی و فرنگی داخل منو است. در انتخاب مشکلی نخواهید داشت چون حتما موردی که به ذائقه شما نزدیک باشد پیدا خواهید کرد. به هنگام ورود به خانه فاموری حیاطی با سبک کاملا ایرانی خواهید دید. از همان ابتدا سبک خانه شما را مجذوب خود خواهد کرد. در این فضا طعم غذای شما دلچسب تر خواهد بود.

تماشای معماری زیبای دوره قاجار

برای افرادی که در خیابان جمهوری زندگی و یا کار نمی کنند، حضور در این محله پر از جاذبه های دیدنی خواهد بود. در میان هیاهوی مراکز موبایل فروشی خیابان جمهوری خانه های قدیمی با قدمت، مکان های تاریخی بی شمار و موزه هایی در گوشه و کنار قرار دارند. این محله از نظر گردشگران خارجی و داخلی منطقه خاص حساب می شود. خانه فاموری تهران نیز یکی دیگر از این مکان های دیدنی است. اگر به گشت و گذار شهری و بازدید از این مکان ها علاقه دارید، خانه فاموری تهران را از دست ندهید. در نزدیکی خانه فاموری، به باغ ایرانی نگارستان سر بزنید. برای آشنایی باغ نگارستان در تهران می توانید به مطلب مربوط به آن در الی گشت مراجعه کنید.

نمای ساختمان خانه فاموری در شب

راه های دسترسی به خانه فاموری

برای بازدید از خانه فاموری و صرف یک وعده غذایی دلنشین بهترین راه این است که با استفاده از مترو در ایستگاه فردوسی پیاده شوید و با استفاده از تاکسی در خیابان حافظ در تقاطع جمهوری پیاده شوید. یا در راستای خیابان ولیعصر با استفاده از بی ار تی در تقاطع جمهوری از اتوبوس پیاده شوید و تا خانه فاموری پیاده روی کنید. در مسیر از مقابل مراکز خرید و پاساژ های مختلف عبور خواهید کرد. یا اگر از ماشین شخصی استفاده می کنید باید به دنبال جای پارک باشید. این منطقه مملو از ماشین می باشد. در این صورت از پارکینگ علاءالدین استفاده کنید. پارکینگ علاءالدین یک پارکینگ عمومی است.

آدرس خانه فاموری:

خیابان جمهوری، بین خیابان ولیعصر و حافظ، بعد از خیابان روم، کوچه گشتاسب، درب انتهای کوچه

آدرس پارکینگ علاءالدین:

تهران، چهارراه ولیعصر، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر

نمای راه پله های زیبای خانه فاموری در سبک و نگار ایرانی

به طور حتم خانه فاموری تهران توانسته است خود را به یکی از مکان های پر طرفدار تبدیل کند. با استفاده از معماری خاص خانه و به نمایش گذاشتن آن برای بازدید کنند گان این مکان به راستی یکی از زیبا ترین مکان های گردشگری محسوب می شود. اگر قبلا از مکان بازدید کرده و از غذای آن چشیده اید ما را در این تجربه همراه کنید. اگر تا به حال به خانه فاموری نرفته اید پیشنهاد می کنیم تا به همراه دوستان و یا خانواده در فضای دلنشین آن چند ساعتی را بگذرانید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان