چگونه بیماران قلبی را برای سفر آماده کنیم؟

استرس و فشار خون در بیماران قلبی از عواملی هستند که می‌تواند موجب ممنوعیت سفر هوایی برای این بیماران گردد. شرایط پرواز با هواپیما برای بیماران قلبی چگونه است؟ همراه ما باشید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

ستاره ؛ سرویس گردشگری - سفر کردن با بیماران به خصوص در سفرهای هوایی، همواره با مشکلاتی همراه بوده است. چرا که در زمان سفر همه چیز همیشه به شکل صد درصدی مهیا نیست و شرایط متفاوتی که وجود دارد ممکن است گاهی مشکلاتی را برای این افراد ایجاد کند. با این شرایط آیا باید تمامی بیماران را از خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس منع کرد یا می توان با ایجاد شرایطی به آنها در انجام سفر کمک کرد؟

به گزارش قاصدک 24، خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس، نکات دیگری دارد که در این میان شرایط ویژه برای سفرهای هوایی است. سفر با قطار یا اتوبوس به جهت اینکه بر روی زمین انجام می شوند، دشواری های چندانی ندارند اما سفرهای هوایی به سبب تغییر در فشار هوا و مقدار اکسیژن ممکن است برخی از بیماران را با مشکلات جدی در سلامتی شان روبرو سازند. از این رو بهتر است قبل از تهیه هر نوع بلیطی برای سفر، اطلاعاتی از نوع بیماری خود یا همسفرانمان داشته باشیم و در این خصوص با پزشک معالج فرد بیمار مشورت کنیم. برای آگاهی از سایر شرایط نیز می توانید مطلبی با عنوان " چگونه بیماران قلبی را برای سفر آماده کنیم؟ " را در قاصدک 24 بخوانید.

 

نکات مهم در سفر با بیماران قلبی و عروقی

اگر تصمیم دارید یک بیمار قلبی و عروقی را با هواپیما به سفر ببرید بد نیست بدانید که سفر هوایی پر استرس ترین نوع مسافرت است و استرس برای بیماران قلبی به منزله سم است. بنابراین اگر بیمار شما فردی استرسی است بهتر است تا جای ممکن از این نوع سفر اجتناب کنید. اما اگر شرایطتان از این منظر برای سفر با هواپیما مناسب است فراموش نکنید که حتماً می بایست قبل از تهیه بلیط سفر نظر پزشک معالج خود را نیز جویا شده و در این زمینه با او مشورت کنید. پس از مشورت با پزشک می توانید چمدانی سبک برای مسافر بیمار خود آماده کرده و تا جای ممکن او را با یک همراه به سفر بفرستید. فراموش نکنید که اگر مسافر شما در دو هفته اخیر دچار حمله شده یا در این زمان سابقه استنت یا جراحی عروق کرونر داشته باشد، به هیچ عنوان نباید سوار هواپیما شده و بهتر است راه دیگری برای سفر او پیدا کنید.

 

نکات مهم در سفر با بیماران قلبی و عروقی

 

همانطور که گفتیم استرس و فشار خون بالا در بیماران قلبی از جمله عواملی هستند که موجب ممنوعیت در سفرهای هوایی می شوند. با این حال این مشکلات به طور معمول و در صورت وخیم نبودن بیماری فرد به سادگی با تهیه یک بلیط قطار قابل حل هستند. بیمارانی که با قطار سفر می کنند نه استرس های مسافرت های هوایی را متحمل می شوند و نه سفری طاقت فرسا در جاده را پیش رو دارند. بنابراین اگر سفری داخلی به مقصدی نه چندان دور را پیش رو دارید و اجازه پزشک معالجتان را نیز در این زمینه کسب کرده اید، حتماً سفر با قطار را تجربه کنید.

با تمام آنچه که گفته شد اگر هر یک از این دو راه را برای سفر خود انتخاب کرده اید بهتر است نکات تکمیلی زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • دارو، نسخه و نظر کتبی پزشک معالج خود را به همراه داشته باشید و آنها را در کیف دستی خود جای دهید.

 

قرص و دارو

 

  • ساعتی قبل از پرواز یا حرکت قطار در فرودگاه یا ایستگاه مبدا حضور داشته باشید. با این کار می توانید از تنش های احتمالی جلوگیری کرده و استرس جا ماندن از سفر را نداشته باشید.
  • برای بلند کردن و جابجایی چمدانتان از مهمانداران کمک بگیرید و تا جای ممکن با چمدانی سبک سفر کنید.
  • از پوشیدن لباس های نامناسب و تنگ خودداری کرده و کفش راحتی به پا کنید.
  • سعی کنید روی صندلی های سمت راهرو بنشینید تا بتوانید هر از چند گاهی چند قدم برداشته و خستگی را از خود دور کنید.
  • رژیم غذایی خود را به هم نزنید و از مهمانداران تقاضا کنید یک پرس غذای رژیمی برایتان بیاورند.
  • لیستی از شماره تلفن آشنایان و پزشک خود را در جیبتان قرار دهید و نام داروهایی که مصرف می کنید را نیز در این فهرست بنویسید.
  • اگر مجبور به انجام سفر نیستید در منزل استراحت کنید و تاریخ مسافرتتان را تا بهبودی کامل به تعویق بیندازید.

صدور مجوز پرواز برای بیماران

همانطور که گفتیم انواع مسافرت به ویژه سفر با هواپیما برای بسیاری از بیماران خطر آفرین است. به همین جهت بسیاری از شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی همچون ایران ایر، ماهان و... تدابیری اندیشیده اند تا با صدور مجوز پرواز برای این دسته از مسافران آنها را در انجام سفر خود یاری کنند. این مجوز به طور خلاصه برای مبتلایان به بیماری های عفونی، بیماران با شرایط رفتاری خاص، بیمارانی که برای انجام سفر به یک همراه نیاز دارند و بیمارانی که ممکن است پرواز موجب وخامت حال یا تشدید بیماریشان شود صادر می شود. برای اخذ این مجوز، بیمار باید 48 تا 72 ساعت قبل از پرواز به پزشک معتمد ایرلاین مربوطه مراجعه نماید و فرم پزشکی مخصوص به خود را دریافت نماید. شایان ذکر است این مجوز تا 48 ساعت اعتبار دارد.

 

صدور مجوز پرواز برای بیماران

 

برای چه بیمارانی مجوز پرواز صادر نمی شود؟

در این میان تنها بیماران قلبی و عروقی نیستند که باید برای انجام سفرهای هوایی مجوز بگیرند. مبتلایان به بیماری های خونی، مغز و اعصاب، نارسایی های کلیه و... نیز با تصور اینکه سفر هوایی آسان ترین راه برای مسافرت است، سعی دارند با اخذ مجوز مربوطه یک سفر بی دغدغه را تجربه نمایند. با این حال این مجوز برای تمام بیماران صادر نمی شود و مبتلایان به بیماری های عفونی مسری، بیماری های روانی غیر قابل کنترل و بیمارانی که قادر به نشستن بر روی صندلی هواپیما نیستند با ممنوعیت پرواز مواجه خواهند شد. همچنین زنان باردار پس از هفته 34 حاملگی و نوزادان کمتر از یک هفته نیز مجوز ورود به هواپیما را کسب نخواهند کرد. افرادی که شکل بیماری آنها به گونه ای است که ممکن است وضع ناخوشایندی را برای سایر همسفران خود ایجاد نمایند و همچنین بیمارانی که احتمال فوت آنها در پرواز وجود دارد نیز قادر به سفر با هواپیما نخواهند بود.

 

برای چه بیمارانی مجوز پرواز صادر نمی شود؟

 

در پایان گفتنی است اگر شرایط بیماری شما یا همسفرتان به گونه ای است که سفر کردن مشکلی را برای سلامتی بیمار ایجاد نخواهد کرد و پزشک معالج نیز مسافرت کردن را برای او بی خطر می داند، می توانید بلیط سفر خود را از قاصدک 24 تهیه کنید. این وبسایت با گردآوری انواع بلیط اعم از بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما شرایطی را برای کاربران خود مهیا ساخته است تا بتوانند بدون کوچکترین دغدغه و در کوتاهترین زمان ممکن مقدمات سفر خود را فراهم سازند. قاصدک 24 همچنین امکان تهیه انواع بیمه مسافرتی را نیز در همین مجموعه برای کاربران خود ایجاد کرده است تا با فراغ بال به سفر بروند. لغو سفر به صورت آنلاین و استرداد آنی هزینه بلیط، امکان رزرو هتل در شهرهای داخلی، خرید بلیط با استفاده از اپلیکیشن و پشتیبانی شبانه روزی نیز از جمله دیگر امکاناتی است که برای تسهیل امور سفر در وبسایت قاصدک 24 ایجاد شده است.

برگرفته از:
https://ghasedak24.com/بلیط-ارزان-هواپیما
https://ghasedak24.com/train-ticket

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان