توسعه اقتصادی با نگاه جنسیتی به نتیجه نمی‌رسد

قزوین - ایرنا - رییس کانون زنان بازرگان کشور گفت: توسعه اقتصادی در کشورها با نگاه‌های جنسیتی به نتیجه نمی رسد بلکه برای دستیابی به رشد در جوامع در عرصه‌های مختلف باید از ظرفیت هم مردان و هم زنان بهره‌مند شد.

توسعه اقتصادی با نگاه جنسیتی به نتیجه نمی‌رسد

این فعال اقتصادی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید 14 تن از روسای کانون های زنان بازرگان کشور از یک واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز قزوین افزود: فعالیت برخی از واحدهای تولیدی نشان می‌دهد آنچه موجب راه‌اندازی یک کسب و کار می‌شود، لیاقت و شایستگی افراد است و ارتباطی به جنسیت زنانه و مردانه ندارد.

سیده فاطمه مقیمی با بیان اینکه وجود زنان صنعتگر در واحدهای تولیدی و هیات‌های مدیره نشان می‌دهد که جنسیت فراتر از چهارچوب یک بنگاه اقتصادی است، تاکید کرد: هدف فعالیت کانون زنان بازرگان این است که با جذب زنان توانمند در حوزه اقتصادی بتواند شرایطی نظام‌مند ایجاد کرده و در راستای توسعه کشور بیشتر گام بردارد.

مقیمی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 21 کانون زنان بازرگان در کشور فعالیت دارند و تقریبا سه هزار زن بازرگان در آن عضو هستند که یک جمعیت و ظرفیت مناسب برای توسعه اقتصادی زنان محسوب می‌شود.

 

استفاده 80 درصدی از ظرفیت زنان در یک واحد تولیدی قزوین

مدیر شرکت پارسیان حریر نیز در این بازدید گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت ماهانه 780 تن دستمال کاغذی در 50 نوع محصول مختلف توانسته به عنوان سه شرکت برتر در زمینه دستمال کشور محسوب شود.

زهرا بابایی فرد افزود: 80 درصد کارکنان این شرکت را زنان تشکیل می‌دهند و ما توانستیم با حمایت هرچه بیشتر زمینه صادرات به کشور عراق را نیز فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی جزو اولین شرکت تولید کننده دستمال‌های کاغذی آنتی باکتریال در کشور محسوب می شود و هم اکنون حدود 91 نفر نیروی کار دارد.

روسای 14 کانون زنان بازرگان کشور امروز به استان قزوین آمده‌اند تا پس از بازدید از چند واحد صنعتی در نشست ملی کانون زنان بازرگان به میزبانی این استان شرکت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان